Samling suppleret med 4 Seamasters
Hej John!

Det er desværre ikke muligt, at vise billeder af Angelus, da jeg har ladet den indgå i en handel istedet for nedenstående.

Der er tale om en ref. 2639-4. Er der mon tale om et militærur?

İmage

İmage

İmage
Mvh. Peter
Svar
Jeg tror ikke det er et militærur. Man kan kalde det militærur type - en del gør det om alle sortskivede fra den tid, men omega militærure er relativt sjældne. Suverän leveret til Sverige er et af de mere almindelige. De som blev leveret til UK er der relativt få af og der er mange gange så mange falske som ægte. Generelt skal man regne med at de skal være 32 mm de engelske ægte (generelt bare) og så mangler vi lige bagsiden af dit ur på billederne. Militær Omega til UK vil have en broad arrow - ingraveret på bagsiden, ofte i selskab med et militær nummer. Normalt vil der også være en broad arrow på skiven (en kort pil med ret lange pilespidser)
De falske er ikke så lette at spotte - det er jo let at lave indgravering på bagisen af en sortskivet Omega - og gør man det tilmed på en 32 mm med lidt slidt dial og pudser på bagsiden og patinerer den igen, sååå - Uhyrligt mange på ebay UK f.eks.

Men det ser da bestemt fint og originalt ud. Mon ikke det holder 34 mm?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Om det er militær.....

Jeg tror at det i hvert fald er militær inspireret, men det kan være svært at vide.

I det svenske militær havde man jo SUVERÆN - og denne har inspireret til flere ure efterføldgende. På nogle står der SUVERÆN på bagsiden - andre står det Omega og Waterprodd - og andsre igen intet.

Jeg har denne som er samme rednr og som bære tydelige designspor fra militær urene, men uden jeg vil kalde det et militær ur:

Mærke og model: Omega 30 mm

Årgang: 1953
Kasse: Rund, stål, ualmindelig flot stand
Højde: 11 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Meget flot ”SUVERÆN” skive i ualmindelig flot original stand. Flotte gyldne påsatte index, logo og smukke gyldne visere
Rem: Sort tynd læderrem
Caliber: 265 manuelt
Caliber nr.: 13830533
Ref. Nr.: 2639-14

İmage
İmage
İmage
İmage

Og denne - som givet ikke er militær men samme kasse igen...

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega 30 mm

Årgang: 1953
Kasse: Rund, stål, flot stand
Højde: 11 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Meget flot Two Tone skive der changerer i beige toner gyldne visere og index
Rem: Brun ruskinds rem
Caliber: 266 manuelt
Caliber nr.: 13485766
Ref. Nr.: 2639-13

İmage
İmage
İmage

Til gengæld regner jeg dette for et klart militær ur - en SUVERÆN.... også selvom det ikke står på bagsiden.

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Suverän

Årgang: 1942
Kasse: Rund, Stål, pæn kasse
Højde: 10 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Usædvanlig smukt patineret skive med stål og luminerede visere og index i pæn stand
Rem: læder
Caliber: 30T2 PC Manuel med lille sekundviser
Caliber nr.: 9811817
Ref. Nr.: 2400-1

İmage
İmage

İmage

İmage

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)