Dressur søges (Gerne billigt og minimum 40mm)
#41
Enig, jeg synes også vi skal kalde på Proxi, så vi kan høre mere om det dress ur han efterspurgte:


PRRRRROOOOXXXXXIIIII
De venligste hilsner, John
Svar
#42
Tukjær Skrev:Dette er vandtæt indtil 10 bar, men det gør det vel ikke til Diver....?

Nej det er det jo nok ikke, men de 10 bar er vel også forudsat at man ikke bruger trykknapperne under vandet.

Når jeg tænker dressur så tænker jeg et mindre (34-38mm) lavt ur uden lynette og med blankpoleret urkasse/horn.

Thomas
Svar
#43
Seamus Skrev:Når jeg tænker dressur så tænker jeg et mindre (34-38mm) lavt ur uden lynette og med blankpoleret urkasse/horn.

Thomas
Helt fint tænkt (+/- et par mm - og gerne uden de store komplikationer som stopur osv)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#44
Seamus Skrev:
Tukjær Skrev:Dette er vandtæt indtil 10 bar, men det gør det vel ikke til Diver....?

Nej det er det jo nok ikke, men de 10 bar er vel også forudsat at man ikke bruger trykknapperne under vandet.

Når jeg tænker dressur så tænker jeg et mindre (34-38mm) lavt ur uden lynette og med blankpoleret urkasse/horn.

Thomas

nice citat du har der, går lidt hånd i hånd med bauns skift ur når andre skifter sko. hvad med den sidste skift sko hvis skoene er limet på, har nogen taget den endnu??
Svar
#45
hannover_dk Skrev:Ikke skygge af tvivl om at den rolex model jo er shinet op til andet end havets bund - men jeg holder fast - det er da ikke et dress ur. det er en pænbrugs diver - en "smart casual" - eller hvad pokker du vil kalde det, men kategorierne mister mening hvis alt kan være både det ene og andet.

Alt, formentlig, kan anvendes til dress - men ikke alt hører til i kategorien dress.
(divers har det så heldigt at ikke alt kan anvendes på havets bund Icon_e_smile )

vh

Det klassiske Dress-ur, og nu taler vi om mørkt tøj - aftenbrug, måske endda smoking, er efter min mening ikke en stål-kronograf eller et hardcore stål dykker-ur el. lign. men derimod et ur med diameter på 35-40 mm. maksimalt. Det skal helst være i guld, rødguld, pink guld og helst ikke i stål (min pers. mening) Dato eller månefase kan gå an; men ellers ingen andre komplications. Det må ikke være for højt, og skal være forsynet med en tynd sort skindrem.
Ikke brun, men sort, og ikke noget med f.eks. hvide stikninger.

Ovenstående er min private definition på det klassike Dress-ur.

Når dette er sagt, er det rigtigt at tiden ikke står stille, og derfor vover jeg den påstand, at f.eks. førnævnte Rolex også kan gå som Dress-ur, fordi:

1.) Det er ikke alt for stort eller for højt
2.) Kombinationen af guld / mørkeblø er meget stilet.

Det er muligt at Rolex'enville være upassende til en meget formel sammenkomst , hvis altså nogen overhovedet lagde mærke til det, f.eks. i kongehuset el. lign. Men der kommer jeg aldrig. Til gengæld kunne jeg sagtens forestille mig en midre formel sammenkomst - stadig med f.eks. smoking, hvor Rolex'en ville være helt fin..

Just my 5 cents
Svar
#46
makita Skrev:nice citat du har der, går lidt hånd i hånd med bauns skift ur når andre skifter sko. hvad med den sidste skift sko hvis skoene er limet på, har nogen taget den endnu??
Næh - men jeg har nogen gange kunnet sniffe kontakt lim duften når jeg har taget skoene af???
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#47
makita Skrev:
Seamus Skrev:
Tukjær Skrev:Dette er vandtæt indtil 10 bar, men det gør det vel ikke til Diver....?

Nej det er det jo nok ikke, men de 10 bar er vel også forudsat at man ikke bruger trykknapperne under vandet.

Når jeg tænker dressur så tænker jeg et mindre (34-38mm) lavt ur uden lynette og med blankpoleret urkasse/horn.

Thomas

nice citat du har der, går lidt hånd i hånd med bauns skift ur når andre skifter sko. hvad med den sidste skift sko hvis skoene er limet på, har nogen taget den endnu??

Tror citatet i så fald må blive "har du lim i skoene, så trænger du til at skifte sokker" Icon_e_biggrin

Thomas
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)