26-12-2008, 04:18 PM
Ren design mæssigt kan jeg bedst lide 111 eller 112 - så må jeg leve med at de har glasbagside, men hvor tit ser man det...
Mvh Hans H
Mvh Hans H
|
PAM104 - brug for gode råd og vejledning
|
|
26-12-2008, 04:18 PM
Ren design mæssigt kan jeg bedst lide 111 eller 112 - så må jeg leve med at de har glasbagside, men hvor tit ser man det...
Mvh Hans H
26-12-2008, 07:19 PM
Emnet er diskuteret 100 gange før og det Peter ville gå efter et PAM1 eller 2, fordi de er med fast bagkasse og er de Panerai´er der minder mest om de oprindelige uden at koste flere 100 k. Glasbagkasser på stort set alle nye pams har lige så lidt Panerai over sig som automatik værker og datofunktion. Så her dumper PAM 111/112 lige så fælt som automatic modellerne
Panerai ligger efterhånden temmelig langt fra deres oprindelige udgangspunkt med et hav af forskellige modeller der kun designmæssigt relaterer til fortiden. Kan du se fordele i datofunktion og automatil skal du ikke købe et ur der er stik modsat blot fordi historien dikterer det. Prøv et med 7750 og se om du kan leve med wobleeffekten. Kan du ikke ville jeg også kigge efter et PAM 1/2 eller PAM 0/5. Skal det være nyt er PAM0 el. PAM5 mine første valg. Panerai Historic og glasbagkasse/Unitas værk holder bare ikke i mine øjne /Mads
26-12-2008, 08:38 PM
Jeg har nu besluttet mig for hverken at ville have automatik eller dato, hvilket udelukker PAM104. Jeg faldt for det rene Panerai-look, og datoen med tilhørende forstørrelsesglas virker i mine øjne forstyrrende. Jeg er desuden blevet varm på ideen om et manuelt værk.
Jeg vil til gengæld gerne have sekund-funktionen, hvilket udelukker PAM2 og PAM0. Derudover er jeg ikke så glad for logo-modellerne, hvilket ligeledes udelukker PAM5. Tilbage er så PAM111 og PAM1. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg har det med sandwich-skiven, da jeg ikke har haft et sådan ur i hænderne. Derfor hælder jeg mest til PAM1. Er de til at få fat på, og til hvilke pris? Ellers må jeg jo nøjes med en PAM111, da det opfylder flest af mine kriterier. Mvh. Jonas "Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss." - Douglas Adams
26-12-2008, 08:50 PM
Priserne varierer meget afhængig af årgang, stand, stand, stand, originalitet, b/p, tilbehør, stand og stand.
Den her smuttede mellem fingrene på mig forleden: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...0280243097 Men de er til salg af og til: http://www.network54.com/Forum/353390/th...+UK+-+SPS9 Der er også nogen på de danske sider, men Paneristi, TZ og andre internationale sider er bedste bud. Når/hvis du handler udenfor EU, skal du huske at tage højde for told og moms - ellers bliver den gode handel hurtig knap så god. Tag dig god tid - og køb sælger før uret! "Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
27-12-2008, 02:18 AM
PAM 01 er også min klare nr. ét når vi snakker modeller der er til at betale.
Bemærk venligst at det sidste af Stefans link er et ur med tritium skive og derfor er MEGET dyrere end den første. Typisk ligger de fra ca. 2.500 euro (uden tilbehør) til ca. 3.500 euro komplet i fin stand. T-skiverne kan du ca. gange med 2. /Mads
27-12-2008, 08:30 AM
Jeg ville klart vælge et 111. Sandwich skiven er rent blær og en diskret detalje som andre folk ikke kan se, men kun dig selv når du kigger efter. Præcis som med den gennemsigtige bagkasse. Uret fremstår minimalistisk og enkelt men har skjult luksus som man skal kende til for at bemærke. 01 er i mine øjne lige en tand for "uraffineret"
01-01-2009, 02:51 AM
Hej
Jeg ville uden diskussion så vælge Pam 001 og ikke Pam 111, mest grundet grundet at 111 har glasbagkasse, og det er bare ikke rigtig Panerai, så gå endelig efter en Pam 001, og den stiger iøvrigt hurtigere i værdi end Pam 111. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|