Værk rate
I det seamaster som jeg ser som det smukkeste 2252.50 med chrono.
(den uden er også lækker Icon_cool )

Sidder der efter sigende et F.Piguet Cal.1185 værk i
hvor højt rater man/i det værk/Mærke Icon_question

Syntes ikke rigtig jeg har kunne finde det i mads udmærke arktikel om værker måske det bare er mig Icon_rolleyes

Jeg må indrømme at jeg begynder at gå mere og mere op i urenes værk og hvor lækkert det er Icon_cool
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg må indrømme at jeg begynder at gå mere og mere op i urenes værk og hvor lækkert det er Icon_cool

Så skulle du interesere dig for Vintage - for der får du langt mere for pengene!

Tag en Constellation med cal. 564... som kan købes til fx. 6 K - skulle du købe noget nyt i samme kvalitet kommer du 3 gange op i pris!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
jacob jensen Skrev:Jeg må indrømme at jeg begynder at gå mere og mere op i urenes værk og hvor lækkert det er Icon_cool

Så skulle du interesere dig for Vintage - for der får du langt mere for pengene!

Tag en Constellation med cal. 564... som kan købes til fx. 6 K - skulle du købe noget nyt i samme kvalitet kommer du 3 gange op i pris!

vh Baun
Eller en kronograf med Valjoux 22/23/72/72c - og du kan gange med 6
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Måske men det er jo en seamaster jeg har i tankerne.

Modelen uden chrono var mit første rigtige ur og det første ur har jo altid en særlig plads i tankerne Icon_cool
Svar
jacob jensen Skrev:Måske men det er jo en seamaster jeg har i tankerne.
Nåh - ja der har du jo et point Icon_cool
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
jacob jensen Skrev:Måske men det er jo en seamaster jeg har i tankerne.

Modelen uden chrono var mit første rigtige ur og det første ur har jo altid en særlig plads i tankerne Icon_cool

min pointe var bare at en Seamaster fra fx. 1967 med caliber 565 - kan købes i perfekt stand til fx. 4.5 K - - og skulle du have et tilsvarende ur med in house værk i samme kvalitet i et nyt ur idag ryger vi langt op i pris!

Blot for eksemplets skyld vil jeg påstå at en Omega Cal 565 er fuldt på højde med de automatiske værker der lægges i Rolex submariner idag!

vh Baun
Svar
jacob jensen Skrev:I det seamaster som jeg ser som det smukkeste 2252.50 med chrono.
(den uden er også lækker Icon_cool )

Sidder der efter sigende et F.Piguet Cal.1185 værk i
hvor højt rater man/i det værk/Mærke Icon_question

Syntes ikke rigtig jeg har kunne finde det i mads udmærke arktikel om værker måske det bare er mig Icon_rolleyes

Jeg må indrømme at jeg begynder at gå mere og mere op i urenes værk og hvor lækkert det er Icon_cool

Værket er ikke en FP 1185 ebauch men konstrueret af FP for Omega hvo der er brugt mange konstruktionsdetaljer fra FP 1185.

Du skal kigge i min liste under Omega. Så finder du værket. Det går under cal. 33xx i Omega.

Frederic Piguet er en værkfabrik som i dag ejes af Swatch Group. Du kan derfor ikke finde ure af FP. Det nærmeste du kommer ure fra FP er Blancpain. Tidligere var FP ejet af Blancpain og mange anser Blancpains værker som værende in-house selv om de bruger FP værker. De hører hjemme i samme bygning og Blancpain har styringen over FP.

Du kan finde det "rigtige FP 1185 i bla. Audemars Piguet, Vacheron Constantin og Blancpains automatic kronografer.

/Mads
Svar
Så fik jeg lidt lys over værket i det OMEGA takker Icon_cool
det har ikke kølet min interesse for seamasteren Icon_e_biggrin
Svar
Det er også et super fedt ur. Overvejede det, da jeg sidste gang købte ur
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)