Red 1680 Sub på Lauritz
#41
Jeg gentager...sjældenhed og pris hænger IKKE sammen når vi taler vintage Rolex. En DRSD (double red) er første generation af en legendarisk Rolex model og samtidig har uret det twist at det har to røde linjer. Dette gør den mere eftertragtet blandt samlere som altid stiler efter første generation. DRSD er Rolex første prof. dykkermodel og den står derfor som "grail Rolex" for mange samlere. At der så måske er 1/2 gang flere røde end hvide betyder intet, hvis antallet af interesserede købere er 10 gange så stort.

Samme historie kan man knytte på de andre modeller som handles til højere priser end andre knap så eftertragtede modeller som måske er sjældnere.

At sammenlign med frimærker er nok lidt svært da et ur trods alt er andet end sjældenhed, men også en brugsgenstand hvor design og udseende betyder en del for ejeren.

Desuden mener jeg ref. 1655 er ret sjælden. Kun produceret godt 10 år og solgte rigtig skidt dengang. Eller mener du måske ref. 1675 for så er vi mere enige?

/Mads
Svar
#42
Sorry men hvad var det der skete med de bubble modeller
lavede de også et kæmpe prishop Icon_question

Er ikke helt opdateret med hvad der sker på ROLEX fronten Icon_redface Icon_e_biggrin

Er da lidt glad for at se at jeg ikke er den eneste der ikke helt har fat i de ROLEX priser Icon_cool

Ja selv nogle af de helt store ROLEX gutter Icon_e_wink herinde siger det er udefor fornuft (men det skal det ALT jo heller ikke være Icon_cool Icon_e_biggrin )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)