Puha - skal / skal ikke
Jeg er i et lille dilemma her....

Jeg har mulighed for indtil 1. sep at købe et IWC eller et Omega gennem en ven som arbejder hos en dansk urmager. Jeg kan få 40% men har faktisk ikke nogle penge - omvendt er dette jo en stor mulighed som jeg har svært ved at sige nej til. Der er sikkert en masse af modellerne han ikke kan nå at skaffe inden d. 1. og LE modeller kan det sikkert ikke blive til....

Jeg har selv tænkt på den nye IWC "vintage" portuguse 5445 hvis den kan skaffes - men hvad ville I vælge - en plain speedmaster?

Og er det dumt at købe et eller andet man ikke brænder heeeeelt vildt for - bare fordi man ikke kan tåle at miste muligheden for en god handel?
Svar
Peter V Skrev:Jeg er i et lille dilemma her....

Jeg har mulighed for indtil 1. sep at købe et IWC eller et Omega gennem en ven som arbejder hos en dansk urmager. Jeg kan få 40% men har faktisk ikke nogle penge - omvendt er dette jo en stor mulighed som jeg har svært ved at sige nej til. Der er sikkert en masse af modellerne han ikke kan nå at skaffe inden d. 1. og LE modeller kan det sikkert ikke blive til....

Jeg har selv tænkt på den nye IWC "vintage" portuguse 5445 hvis den kan skaffes - men hvad ville I vælge - en plain speedmaster?

Og er det dumt at købe et eller andet man ikke brænder heeeeelt vildt for - bare fordi man ikke kan tåle at miste muligheden for en god handel?

Du kan jo låne pengene, købte urene med 40 % rabat og derefter sælge dem, f.eks. her på vintageure 20%, under normalprisen. Så har du tjent 20 % af normalprisen. Beregn dog nogen liggetid for urene, og regn med en renteudgift for lånet. Og glem ikke al ulejligheden samt den forbrugte tid til køb og navnlig salg af urene.
Du kan nok tjene nogle tusind kroner - og sikkert bruge mange timer på projektet, måske 10 timer eller mere.
Om det med disse bemærkninger kan svare sig, må du selv beslutte.

Jeg ville nok ikke købe et ur for keeps, hvis jeg ikke var sikker på, at ure behagede mig. Omvendt kunne jeg nok bringes til at tage chancen, idet jeg så ville håbe på, at uret med tiden ville blive min lille håndledsskat.

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Jeg ville nok gå efter det nye IWC "Vintage" Aquatimer. Jeg så uret for nylig og det er super lækkert og vil sikkert blive relativt eftertragtet. 40 % på dette ur ville ikke gå helt galt. De andre modeller i "Vintage" serien kan sikkert også gå, men tror det er Aquatimeren der appalere til det bredeste publikum og også fordi den har in-house værk kontra de alm. Aquatimers med ETA.

Men køb et ur du syntes godt om. Et alm. Speedmaster tror jeg ikke rigtig på rent kr. / øre mæssigt. Du kan allerede få dem på nettet med 25-40 % rabat så her er ikke meget hentet.

/Mads
Svar
...ja den aquatimer er meget lækker men jeg har en næsten identisk model på vej fra et andet firma, så hvis det ender med at være noget jeg beholder, vil det være lidt "snævert" - det var derfor jeg tænkte på den portuguise... - men den er også mere pebret...
Svar
Hele IWC's Vintage serie er lækker. Jeg foretrækker Ingenieuren og Portuguiseren, men det er en smagsag.

Under alle omstændigheder skal du da kun købe, hvis du brænder for uret. Selv med stor rabat er det dyre ure.

Jens-Kristian
Svar
Hvad med en Portuguese fra IWC eller en De Ville Hour Vision fra Omega?

Begge super lækre dressure - men jeg ved ikke, om det er det du mangler i din samling?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Du skriver at du ikke har nogen penge. Kun du selv ved hvornår du igen kommer til penge, måske.

Har du ikke pengene vil jeg såmænd råde dig til at lade være med at købe. Det er nu rarere med et nyt ur der er betalt med egne og ikke lånte penge!

Bare mit råd nu da du spørger!
Svar
Speedy Skrev:Du skriver at du ikke har nogen penge. Kun du selv ved hvornår du igen kommer til penge, måske.

Har du ikke pengene vil jeg såmænd råde dig til at lade være med at købe. Det er nu rarere med et nyt ur der er betalt med egne og ikke lånte penge!

Bare mit råd nu da du spørger!

Jeg er meget enig, selvom 40% kunne friste MEGET. Men 40% så skulle det være en keeper og så måtte der andet ud!!
Men ingen penge = intet ur! For man får intet gratis, desværre..... suk!
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Peter V Skrev:Jeg er i et lille dilemma her....

Har du bestemt dig for hvad du gør>??? Icon_e_smile
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
.... ja desværre........

Jeg har jo ingen mønt og det med at låne for at spare % kan nok ikke betale sig hvis man regner efter. Jeg er ikke typen der køber for at sælge videre, så jeg må nok indrømme at jeg springer over - selvom det piner mig!

Men hvad - jeg har allerede et JLC på vej som jeg under ingen omstændigheder vil af med og så længe der ikke er et IWC i deres igangværende produktion jeg brænder helt vildt for, så er der jo ikke andet for en at spare op og glæde sig til man en dag får råd til et indkøb igen.

Desuden har jeg strukket "direktørens" tålmodighed ret meget med den JLC, så selv det billigste IWC vil blive mødt med krav om frasalg blandt de øvrige ur-aktiver (jeg ser dem som passiver men det er anden sag :-).

- så ingen IWC denne gang...

PS. skal nok vise billeder af mit JLC når det dukker op senere på året, en lækker lille dykkersag på 42mm med alarm - nogen klokker som ringer?!?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)