20-07-2008, 10:27 AM
Ok, super
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
|
Ur til hustruen, gode råd.....
|
|
20-07-2008, 10:27 AM
Ok, super
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
20-07-2008, 10:58 AM
Har du overvejet vintage til din bedre halvdel? Der er mange fremragende muligheder fra IWC, Omega, Rolex, Tudor, AP, Certina, Longines, etc. Så vil du også have et større udvalg grunden diameteren, og kvalitet er i top.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
20-07-2008, 12:25 PM
1. Indkøb af ur til fruen uden at hun er kommet med detaljeret input til model, mærke, farve etc. er ualmindeligt svært.
2. Vintage til kvinder er dømt til at fejle med mindre de er meget interesserede i ure. 3. Sørg for at det kan byttes. Jeg har haft *mange* henvendelser fra folk der vil bytte kvindeure som de har købt andetsteds pga. punk 1+2. Morgan
20-07-2008, 01:47 PM
Du har ret, Morgan og alle handlende kender problematikken. Derfor vil jeg påstå at stort set hver eneste urpusher vil med stor glæde lave både "papirene fyldes først senere-" eller "pengene retur-aftaler" (medmindre du er uheldig og kun den kvindelige afløser med zero interesse for ure / at sælge ure står alene i forretningen & vil/kan/må ikke tage stilling til noget som helst ).
Cheers - J. Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
21-07-2008, 03:49 PM
Har lige købt ur til min kone som en gave, så jeg kender problemet. Jeg købte første et ur, men så et "bedre" og solgte det første.
Det første var et Cartier tank ur med en cartier stof-rem (silke?). Det er meget elegant/feminint med stofrem fremfor en læderrem. Nypris ca. ml. 10.000-15.000, jeg købte det brugt for 5.900 her på siden. Det andet ur var et Chopard happy Sport med floating diamantmåne & stjerner. Da jeg så det viste jeg med det samme, at hun ville kunne lide det smykkeagtige look, jeg fik det for kr. 13.000 på ebay. Jeg har så efterfølgende talt med hende og hun kunne lide dem begge. Cartieruret er meget elegant, mens Chopard har nogen meget flotte smykkeure. Hvis du er i tvivl, bør du købe quartz.
21-07-2008, 06:11 PM
Da jeg købte ur til fruen "slæbte" jeg hende simpelthen med til den forhandler jeg havde udset mig og fortalte hende, at gaven skulle købes der. Jeg ville også have meget svært ved at skulle vælge på forhånd - og da jeg endelig så, hvad hun besluttede var jeg glad for, at jeg ikke havde valgt selv. Hun kender min interesse og var faktisk rigtig glad for at være med til at vælge og være med til selve købet. Der er selvfølgelig lidt dyrere, fordi man må ind i en rigtig forretning; men måske kunne man have været der på forhånd og aftalt betingelser (læs: rabat....).
/Bjørn. Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
23-07-2008, 03:03 AM
Hej
Man skal lade være med at pådutte sin kone ens hobby, for koner foretrækker at uret passer når de tager det på, altså et quartzur og ikke et mekanisk som vi ville have. MVH Peter
23-07-2008, 08:53 AM
Giver Peter og Morgan ret. De skal selv komme ind på at det nok er tiden at få et lækkert ur og det er umuligt at købe noget der liiige passer deres smag 100 %. Jeg lavede samme nr. som Bjørn da min kæreste begyndte at snakke om et nyt ur. Efter at have været over en masse nyere TH , Omega, Longines, you name it, endte det faktisk med et klassisk vintage Rolex Date fra 1965. 34 mm med sort skive og oyster lænke. Så det kan lade sig gøre at finde vintage men generelt er det nyere modeller der spiller...
/Mads
28-07-2008, 04:01 AM
Min kæreste har aldrig interesseret sig for ure, men har for det meste accepteret min "hobby". Efter at have givet hende en pæn forlovelsesring syntes hun dog ikke at hendes 500krs lufthavnsur gjorde sig længere, så vi satte ud for at finde et nyt ur til hende... ikke en helt nem opgave skulle det vise sig. Ligesom Mads og hans kæreste var vi over en masse nyere Omega osv men intet faldt helt i hendes smag.
Til slut endte vi op med et Ebel Beluga Manchette (ikke nyeste model) som kæresten er ovenud glad for. Det er et ur af super kvalitet og meget "smykke-agtigt" idet det minder om et armbånd mere end et ur, mens det trods alt stadig er muligt at se hvad klokken er (hvilket var næsten umuligt med andre ure af samme slags). Da jeg bor i Sydney ved jeg desværre ikke hvor i DK man kan købe Ebel, men har fundet uret hos Urværket: [url]"http://www.urvaerket.dk/ebel-beluga-manchette-grey-dial-p-3722.html">http://www.urvaerket.dk/ebel-beluga-man ... -3722.html[/url] /Christian |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|