Igen: Seamaster COSC cal 352 med RG regulator - redial ?
Tjaeh, jeg kan ikke sige andet, end at I jo efterhånden må kunne regne ud, hvad jeg ofte får tiden til at gå med, nu da jeg i en periode er uden arbejde !! Icon_redface

Men jeg er stødt på endnu en Seamaster cal. 352 COSC på Ebay - denne gang fra en sælger i UK (og så har jeg jo hørt, at alle røde lamper bør blinke !)

(Jeg ville gerne have en Seamaster COSC som supplement til min Constellation.)

Den ser nu ganske godt ud (måske næsten for godt) og jeg har også kunnet finde ref. nummeret på omega.ch, der angiver at modellen ganske rigtigt er lavet med det pågældende skivedesign, cal. 352 og som COSC.

Der er dog et par ting, som jeg studser over og som jeg håber på, at jeg kan få lidt hjælp til (håber ikke, at I efterhånden er blevet trætte af min spørgelyst Icon_e_wink )

Link til annoncen --> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vie...0243999211

Her et par billeder sakset fra annoncen:

İmage

İmage

İmage

Hvad jeg har studset over er følgende:

1) Indvendigt i kassens låg ser det ud til, at der er angivet to forskellige reference numre - 2577 og 2520. Kun det ene reference nummer har jeg kunnet få til at passe med uret, som det skal se ud - nemlig 2520. Se nedenfor.

2) Til højre for reference numrene, er der angivet en bogstavkode, der normalt henviser til hvilket metal kassen er lavet i, eller om den er forgyldt m.v. I dette tilfælde står der "SC", hvilket jeg ikke kan genkende fra omega.ch´s angivelser nedenfor.

Skiven ser efter min opfattelse rigtig flot ud, men der er 3 ting, der får mig til at stille spørgsmålstegn ved, om der kan være tale om en redial:

3) Omega logoet ser ud til at være placeret ganske svagt til venstre i forhold til minutmarkeringen under kl. 12

4) Under kl. 6 står der "swiss" og ikke "swiss made" - jeg ved dog ikke, om det har nogen reel betydning

5) Tallene 3, 6, 9 og 12 er med "arabiske" tegn, mens den skive som er vist på omega.ch er med "almindelige" europæiske tal. Men da der (som altid) står, at modellen kan have haft forskellige skivedesigns, så er det formentlig ikke noget, som betyder noget.

Oplysningerne sakset fra omega.ch:

İmage
Svar
Jeg har stadig tilgode at købe mit første ur på ebay...

Uret ser umiddelbart godt ud. Jeg har aldrig før set at Omega giver 2 refnr i bagsiden af kassen: 2520 og 2577 - begge nr er hver for sig ok - men på samme ur??? Men hvem ved? Resten ser jo rigtigt ud!

Skiven er flot - og jeg kan ikke sætte fingeren på noget som ville sige mig at den ikke er original - hvilket sælger jo også hævder den er. I et guldur er det ikke så usædvanligt med meget velbevarede skiver.

Jeg turde godt købe det ur! - hvis det kan købes til en god pris.

vh baun
Svar
Baun Skrev:Jeg turde godt købe det ur! - hvis det kan købes til en god pris.

Nu hjælper det jo også lidt på det, at uret befinder sig indenfor EU - dvs. ingen told ! Icon_e_wink

Jeg synes også, at uret ser rigtig godt ud - og jeg kan godt se det logiske i, at chancen for en meget velbevaret skive er større i et guldur, som man må formode er blevet passet ekstra meget på og måske ikke er båret til hverdag.
Svar
Hvis det er en ridial er den temmelig gammel vil jeg tro - jeg ser ikke noget heller ud over det mærkelige i at logoet sidder lidt skævt. Jeg mener det oftest sidder med pinde gennem skiven og ikke burde flytte sig, men fra 1949 til nu . hvorfor ikke.
Swiss og ikke swiss made har man jo også set - men på omega vintage er modellen med swiss made - så udelukke en ældre re-dial kan man vel ikke - men jeg ville ikke selv bekymre mig meget over det

To ref i kassen er lidt sjovt - i princippet har de samme kasse og skive, men den anden er stål - og det korrekte 2510 burde hedde OT i 18 K og ikke SC-

Det er i alle fald næppe noget der er gjort for at snyde - og ser originalt ud - så jeg ville tage det som et kiks/uregelmæssighed fra Omega

Endeligt kan man se af sælges detaljerede feedback at han er på 100% OG han sælger netop den slags ret så særværdige ure - og jeg kan ikke ved at se de som kan kaldes frem - finde nogen jeg ville kalde snyd i forhold til teksten - så alt i alt

Jeg ville bestemt gerne have det - også til de 500 $ men det kommer det ikke til at gå for - skal vi skyde 1200? Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg ville bestemt gerne have det - også til de 500 $ men det kommer det ikke til at gå for - skal vi skyde 1200? Icon_e_smile
vh

Det lyder meget sandsynligt - og så snakker vi jo trods alt om ca. kr. 6.000,- !
Svar
pbr Skrev:
hannover_dk Skrev:Jeg ville bestemt gerne have det - også til de 500 $ men det kommer det ikke til at gå for - skal vi skyde 1200? Icon_e_smile
vh

Det lyder meget sandsynligt - og så snakker vi jo trods alt om ca. kr. 6.000,- !

yeps - og det er bestemt billigt for en 18 K Seamaster COSC - jeg tror den går længere op - men den lidt "usikre" bagside kan koste (mindske) den reelle pris!

jeg gætter på $15-1600

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
pbr Skrev:
vh

yeps - og det er bestemt billigt for en 18 K Seamaster COSC - jeg tror den går længere op - men den lidt "usikre" bagside kan koste (mindske) den reelle pris!

jeg gætter på $15-1600

vh Baun
Jep den kan sagtens komme der op hvis der er to der meget gerne vil have den -
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nu to timer før auktionens afslutning, står det foreløbigt højeste bud på $ 1.675 Icon_e_surprised

.......... og hvis der er flere, der vil "battle" om den, så kommer den sandsynligvis højere op.
Svar
Well !! Auktionen endte på $ 2.205 !!! Med dagens $ kurs på ca. 5,1 svarer det til DKR 11.245,50 foruden forsendelse !!!! Icon_e_surprised

Imponerende !!

Køberens navn var "Vintage_watches" - efter navnet at dømme er han professionel handler af vintage ure. Så måske kommer den til salg senere, men med en høj "reserve" !!

Var der nogen herinde, der bød på den ??
Svar
Køber har formentlig været sikker - også på bagsiden - og så er En Chronometercertificeret Seamaster med hammer auto jo sjælden - mere sjælden en Constellation, så derfor rykker den lidt - men mere end jeg havde troet - trods alt!

Men et ur der gerne måtte have fundet vej til mine boxe!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)