Hvilken arm har i uret på?
#11
FUPPE Skrev:Da jeg fik mit første armbåndsur i 72-73 , havde alle mennesker uret på venstre håndled.

Man kan bære uret på sin 'ikke-dominerende' hånd, fordi:

1. Det gør det nemmere at manipulere med uret. Trække det op, stille det og spænde remmen op og i.

2. Det nedsætter også risikoen for skade. Man bruger simpelthen sin dominerende hånd til mere.

Synes dog at have bemærket at amerikanere og franskmænd bærer deres ur på højre hånd og deres vielsesring på venstre. Jeg gør det omvendt. Der er sikkert noget kulturelt blandet ind i det.

Faldt over denne pudsighed:

I filmen 'Manden uden navn':
Da Matt Damon og Marie begynder at kysse, bærer han sit armbåndsur om sit højre håndled.
Da kameraet har skiftet vinkel, befinder armbåndsuret sig sjovt nok pludseligt på venstre arm:

İmage

Ud over det er en pudsig fejl - fortæller det også at nogen aktivt har taget stilling til hvilken hånd uret skulle på.

Med venlig hilsen.
Svar
#12
Har som regel et på hver arm Icon_e_biggrin . De fleste herinde har jo mere end et ur.


Claus
Svar
#13
Bulgroz Skrev:I filmen 'Manden uden navn':
Da Matt Damon og Marie begynder at kysse, bærer han sit armbåndsur om sit højre håndled.
Da kameraet har skiftet vinkel, befinder armbåndsuret sig sjovt nok pludseligt på venstre arm:

İmage

Hov... Bemærker at kronen på begge hænder vender op mod hånden. Det vil sige at uret vender på hovedet på hans højre hånd. Mon ikke bare han har kastet uret på for at komme i gang med kysseriet i anden take? Icon_e_biggrin
Svar
#14
hvad sker der hvis man spejlvender det ene billede - har han så ikke uret på den samme arm....

d.loncar
Icon_+1
Svar
#15
bærer mit ur på venstre arm... Icon_e_biggrin
Svar
#16
Loncar Skrev:hvad sker der hvis man spejlvender det ene billede - har han så ikke uret på den samme arm....

d.loncar

Jo det kommer an på hvordan man vender filmen så hvis kronen vender op på begge billeder så er det sandsynligvis fordi det ene af billederne er spejlvendt.

İmage

Jeg bærer mit ur på venstre håndled.

Thomas
Svar
#17
Jeg er 21, og har altid båret mit ur på venstre håndled.
Har gået med ur, siden min far lærte mig klokken som 5 årig Icon_smil
Svar
#18
HenrikSMøller Skrev:Kan det ikke bare hænge sammen med, at de fleste mennesker er højrehåndet og det mest praktiske er at have uret på den mindst benyttede hånd? - (så skrammer man jo heller ikke uret så nemt..)

Meget enig! Jeg har prøvet med ur på højre håndled - og et ur på begge håndled - men uret på højre håndled er i vejen. Så til daglig er mit ur på venstre hånd, men det hænder da, at jeg flotter mig og monterer et ur på venstre håndled også, mest hvis jeg skal ud til fest og anden balfaldera.
Når nogen undrende spørger mig om, hvorfor jeg har to ure på, så plejer jeg at svare, at "Det er fordi, at hvis det ene ur går i stå, så kan jeg aflæse tiden på det andet."
I virkeligheden er det fordi, at jeg elsker mine ure og gerne gik med dem alle sammen på én gang.
Af og til tager jeg alle mine ure hjem fra bankboksen og savler over dem et par dage eller ti - herlige dage!


Venligst

Stefan Garvig
Svar
#19
Jeg har mit på venstre og har aldrig haft mine ure på højre - grunden til at det er venstre kan jo også være at hvis man har det på højre og samtidig har en kop kaffe eller værre endnu en kop øl i højre hånd - og bliver spurgt hvad klokken er, så er der spildt øl/kaffe!!!!!!

En anden diskussion i samme boldgade er hvor på armen? Er det i leddet eller hvor langt oppe af armen og er det løst eller fast mm.???
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)