Indstilling af Submariner
Hej Urforum,

JEg har et Sub. date. Mit spørgsmål går på fordelingen af led på begge sidder af claspen. Lige nu har jeg kun et skrueled på kl. 6 siden, det er det lille halve led. På kl. 12 siden har jeg 4 hele skrueled, det er så helt indtil det lille stykke forlængelsesblik. I selve claspen er lænken i de yderste huller. Lænkens længde passer fint nu, men den er nok lidt offcenter over mod den side hvor det ene halve skrueled sidder, kl. 6 siden. Er der nogen herinde om der er en anden lænke konfiguration som vil fungere bedre?
Svar
Hvis du lukker claspen helt i og holder uret vandret med lænken hængende under uret har jeg 5 lodret hængende led på hver side og en nærmest vandret clasp. Et af disse led (én på hver side) er med skrue.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tæller du så det halve led med som et skrue led på kl.6 siden?
Svar
Jeg mener, at hvis man skal have halve led i den ene side og helt i den anden, så skal det halve sidde i kl 6 siden så uret roterer ind mod kroppen når man ser på det, og ikke bort fra ansigtet
(den kortere side ved kl 6)
Sådan husker jeg det, men det kan være forkert men en af urmagrene må let kunne svare på hvor den kortere den skal være
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg mener, at hvis man skal have halve led i den ene side og helt i den anden, så skal det halve sidde i kl 6 siden så uret roterer ind mod kroppen når man ser på det, og ikke bort fra ansigtet
(den kortere side ved kl 6)
Sådan husker jeg det, men det kan være forkert men en af urmagrene må let kunne svare på hvor den kortere den skal være
vh
Jeg tror at du har meget ret!
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)