Dato indstilling på Geneve fra 1973
Så har jeg fået mit lille Geneve tilbage fra Halse, og det er super flot og tikker derud af.
Så kommer vi til spørgsmålet. Det virker nemlig som om der er quickset af dato på uret, eller skal jeg bare hive til ?
Er der en anden smart måde at indstille datoén uden at skulle hele måneden igenneM

Håber i kan hjælpe

Papelione
Svar
Ved jo ikke hvilken kaliber. Det er nok mest sandsynligt den ikke har quickset ved at hive til - det ville jeg da høre Peter om, han ved det. Ærgeligt at trække kronen af

Ellers kan du kører frem og tilbage mellem lige før 21 og efter 12 - det giver hurtigere skift - du må ikke dreje tilbage før skiftet er komplet - men hør Peter om det med at trække
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Har prøvet, mellem 21 - 0100, det virker ikke. Så det er vist på det langsommelige måde.
Jeg har ikke haft talt med Peter men det virker ikke som om kronen kan trækkes længere ud, da den går fint ud til første stop, og virker ikke træg dertil.
Et andet spørgsmål, jeg har hørt at man ikke må stille mekaniske ure tilbage, er det sandt eller bare ammestuesnak ?

Mvh

Papelione
Svar
Papelione Skrev:Et andet spørgsmål, jeg har hørt at man ikke må stille mekaniske ure tilbage, er det sandt eller bare ammestuesnak ?

Mvh

Papelione
Det har jeg aldrig hørt. Synes jeg har hørt om det med visse stemmegaffel maskiner, som jo er mekaniske med med batteri til stemmegaflen.
Derimod er der meget om at man ikke skal stille tilbage medens dato skift er begyndt - og det kan jo begynde lidt inden man ser det, så omkring timerne før midnat kan det være klogt ikke at stille tilbage
Vi hører om andre har bidrag til ammestuen?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)