Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Unitas værket er et af de simpleste mekaniske urværker overhovedet. Der er ikke mange flotte horologiske bedrifter gemt i det

Det er en simpel og solid arbejdshest. Så på det punkt får det gevaldigt baghjul af både Rolex og Omega. Om man så prioriterer et solidt værk frem for et sofistikeret værk er så et personligt spørgsmål.
Jeg ville nok gå efter et manuelt Luminor Marina med fast bagkasse. Dvs. PAM 00 eller PAM 05. Alternativt et pam 111/112 eller et brugt pam 1/2. De er alle gode "starters" om end ikke de smukkeste rent værkmæssigt. Der er in-house modellerne samt JLC 8-days værkerne lang smukkere.
/Mads
•
Svar: 4
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
"Unitas værket er et af de simpleste mekaniske urværker overhovedet. Der er ikke mange flotte horologiske bedrifter gemt i det Det er en simpel og solid arbejdshest. Så på det punkt får det gevaldigt baghjul af både Rolex og Omega."
Öhh, Rolex vanliga automatiska verk är väl knappast något horologiskt höjdepunkt??? Det är otroligt simpelt - eller finns det gömt någon avancerad komplikation som jag missat? Att det kvalitetsmässigt är bra är en helt annan sak - men det är Panerais omarbetade unitasverk också.
Avslutningsvis vill jag bara säga att klocker i denna prisklassen köper man inte för urverkens skull. Det man köper är en stil, ett attribut, det mervärde som ligger i varumärket.
Mitt förslag på Paneraimodell? Helt omöjligt - du får titta på panerai.com för att se vad du tycker är fint. En annan sak är att det ibland kan vara väldigt svårt att få tag på den modell man vill ha.
•
Svar: 524
Tråde: 50
Jeg har haft lidt kig på PAM112. Det er meget simpelt og tilmed manuelt hvilket jeg også synes er lidt spændende. Hvad er jeres erfaringer med netop denne model? Hvordan holder det prisen hvis man en dag skulle få lyst til videresalg?
mvh
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg anser absolut heller ikke Rolex eller Omega for horologiske vidundere, men stadig i en klasse over Unitas værket. Et alm. ETA 2892 har en del flere og finere løsninger end Unitas, som er absolut barberet for rafinerede løsninger. Det samme gælder for Rolex cal. 31xx vs. Unitas. At Panerai så har tilføjet en svanehals regulering hjælper da lidt på løjerne. Men stadig ikke på niveau med Omega og Rolex. Det er bare min mening. Måske et par urmagere har noget at tilføje?
Alle manuelle Unitas Panerais holder prisen fantastisk godt. Der er ventelister på alle "starter" modellerne så de kan stort set sælges til samme pris som de købes. Dvs. 20-22 k hvis det er komplet og i god stand. Køb evt. et brugt og spiller det ikke kan du altid sælge igen uden at tabe alverden. Ventelisten hos Klarlund er mellem 3-12 mdr. mener jeg.
/Mads
•
Svar: 524
Tråde: 50
Well, efter lidt tid har jeg sat næsen op efter en PAM 176. Pam 112 er stadig inde i billedet, men må indrømme at jeg er mere til børstet end poleret finish på kassen. Så derfor er titanium modellerne lidt mere interessant for mit vedkommende.
MEN, jeg har ladet mig fortælle at titanium "opfører" sig en anelse anderledes end klassisk rustfrit stål.
Bl.a. at det skal pudses ofte da titanium bliver hurtigt matt at se på. Hvad er jeres viden/erfaring på området?
•