"Plobrof"
I over 30 år har jeg ejet et sådant.
Også kaldes Omega Seamaster 600 professional. Det med den røde knap.
Da jeg næsten aldrig bruger det, er jeg begyndt at overveje et salg.
Jeg har ingen ide om hvad det er værd, men i går fandt jeg det på Ebay til over 6500 EUR. Ganske vist med papirer og æske, hvilket jeg ikke har.
Er jeg en rig mand eller hvad?
Svar
Her på Vintage ure registreres jo også solgte ure

...og der er 3 ploprof...

priser mellem 16 - 20 K..

Her er en til over 25 K [url]"http://www.timeman.net/thewatch.asp?id=1108">http://www.timeman.net/thewatch.asp?id=1108[/url]

De kan være steget lidt siden men 40 - 50 K må være noget helt specielt - tror jeg.

vh Baun
Svar
Baun:

Tak for svaret. Nu er jeg kommet ned på jorden igen:) Jeg har også mailet Bjarne, så nu må vi se hvad han siger.

god søndag

Allan P.
Svar
Ja det kommer jo nok ikke bag på nogen, men jeg har en svaghed for gl. dykkerure. Ploprof´en har siden en vis Omega auktion været "most wanted" blandt samlere. De steg med 2-300 % på ingen tid. Jeg har været heldig at købe uret af Allan og vil da lige smide et billede af vidunderet. Uret skal lige en tur omkring Omega eller måske Horsens kan gøre det, så den skal nok blive flot. Jeg følger op senere med et par "after service pics" når uret har fået ny krone, lynette, lænke, trykknap, glas og komplet service inkl. polering. Av av det er dyrt at samle på ure Icon_cry

MEN så har jeg også en første generation Ploprof med den specielle "600" skive Icon_e_biggrin

/Mads

İmage
Svar
Yep - det kan jo tage lidt tid - men vi vil absolut se "efter billederne"

Du er dygtig til at være om dig, og det er et herligt ur - hvilke visere - helt specielt - og så en 1.G'er
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mads - hvad er grunden til, at du vil skifte alle de ting fremfor at rense/polere? Jeg ved godt, at der vil være tale om originale dele, men du taler jo om næsten hele uret.

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hej

Fordi man normalt udskifter defekte dele, lynetten er revnet, glasset er ridset, pakninger skal udskiftes, og der skal sættes en original lænke på.

MVH Peter
Svar
Peter har vist svaret meget godt på det. I øvrigt har jeg ikke noget imod patinerede ure, så længe det begrænser sig til skive og visere. Så uret må gerne fremstå som nyt, og så længe delene kan fås NOS får den gas. Jeg ved ikke præcist hvad uret kan sælges for i topstand, men jeg ved at det kan svare sig at bruge de ekstra kr. for at få den i topstand. Et tilsvarende i topstand gik på Omegamania til små 160 k og der er et på Antiquorum d. 11/11. Så glæder mig til at se hvor niveauet ligger pt. Meeen lur mig om ikke den kan holde pengene hjemme når den kommer retur fra Peter Icon_e_wink

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)