Hamilton ur
Hej igen,

Nu har jeg efterhånden gået rundt om den varme grød i rigtig lang tid. Jeg har været ude og prøve ure fra Ball, Tissot, Rolex, Certina, Omega, Breitling, Tag Heuer, m.f. Men har ikke rigtig fundt noget som har gjort mig rigtig glad - i hvert fald ikke inden for min pris ramme (Det ultimative ur for mig ville være Vacheron Constantin Overseas Chronograph - meeeen der går nok lige lidt tid inden jeg har råd til det Icon_e_smile )

Jeg vil gerne have et mekanisk ur, gerne med Chronograph, men eftersom det er mit første, vil jeg gerne have at investeringen er moderat for efterfølgende at købe noget dyrere hvis det skulle vise sig at mekaniske værker lige er sagen for mig.

Jeg havde egentlig opgivet og erklæret mig for nærig - men så faldt jeg over Hamilton Khaki Field Automatic Chronograph H71416137. Uret lever op til de krav jeg stiller samt ser ud til at være meget rimelig i pris.

Uret har et Valjoux 7750 værk bag glasset - hvilket jeg kan forstå er et et godt værk som kan holde til det meste.

Jeg ville lige høre om der var nogle herinde, som har erfaringer med ovenstående ur eller bare har hen holdning til Hamilton ure. Sidst men ikke mindst - er Hamilton forhandlet i DK og i så fald a hvem - ville gerne lige høre hvad den danske pris var inden jeg evt. køber det herude.

På forhånd tak - og tak for et super godt forum - er ikke så aktiv med kommentarer herinde, men nyder at følge med på daglig basis.

Mvh
Miju
Svar
men værket er som du siger en sikker slider.

Jeg har forsøgt at sende dig en PM, men den kommer aldrig ud af min udbox - så skriv evt til:

<!-- e --><a href="mailto:per.baun@nordea.com">per.baun@nordea.com</a><!-- e -->

så kan jeg sende til dig....

vh Baun
Svar
Jeg har en Navy GMT og er godt tilfreds. Dog må jeg sige at kvaliteten af skruekronerne virker en smule la la... Jeg har også haft et godt øje til X-Wind modellen men første gang jeg prøvede den synes jeg den var lidt stor i det. X-Wind modellen kan fås relativt billigt, derude hvor du skriver fra, Malaysia?
Man får meget ur for pengene og lidt "high tech" udstråler de også. Hvad med Oris i øvrigt, hvis de ikke er for store? Har selv forelsket mig i deres TT1 chrono.
Svar
Hej

Jeg har også en hamilton Khaki Navy GMT, og jeg syntes også det er et helt ufatteligt fedt ur til pengene. Har haft det i et år, og på trods af både JLC, Omega og Glashutte i samlinen, så er det af en eller anden grund det som får mest "wrist time".

Det ser bare ud som en million, og til de omkring 3500 jeg betalte, så er det jo et fund. Det skal så også siges, at det er det ur som har fået flest kommentarer. 3 personer (kollegaer og venner har købt uret selv efter at have beundret det på min arm, og hørt prisen.

Det kan klare en masse klø, og med en gummirem så gør det ikke noget man sveder.

Når det så er sagt, så må jeg tilknytte min kommentaren om de lidt so-so skruekroner. Efter et års tid måtte den ene krone udskiftes, da den ikke længere kunne skrues ordentlig til. De skete uden problemer, men da der ikke er en dansk forhandler endnu, så er det lidt besværligt - man skal komme regelmæssigt i den land, hvor der er en forhandler. Mit er fra Bruxelles.

Men så absolut en stor anbefaling herfra.

/Christian
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)