Skråplan
Hej
jeg ved at det er skråplan at bevæge sig ind på lcd - men jeg synes blot at "modellen" manglede i min samling. på 9 stk - indtil videre......

[url]"http://www.loncar.dk/tmp/lcd.jpg">http://www.loncar.dk/tmp/lcd.jpg[/url]

Følgende info om uret har jeg kunnet finde;
cal 1616 - årgang 1976

Er der nogen af jer der kan noget mere om det.? Det er kun mærket Omega. Jeg skal se det i live på mandag mhp. køb

Udover at den rigtige pris er "det-jeg-gerne-vil-give" - er der så bud på hvad det skal koste? 1k?

Det er efter sælgers udsaqn hans fra nyt af.

hilsen
d.loncar

ps. der følger i købet (og prisen) endnu et omega lcd med - men stand ukendt - kan være lige til at smide ud.
Icon_+1
Svar
Hej

Du må højest give omkring 1000 kroner for et sådant ur.

MVH Peter
Svar
Hej

Nå, det var her du havde forespurgt om prisen var den rigtige:o)

Jeg håber du bliver glad for uret selvom det jo ikke er det mest sjældne
Omega LCD.

Hilsen Chris
Svar
Ja det var det.

Det er jo sådan at prisen er det man vil give - meen - det skal ikke være helt ved siden af. Det viste sig at det var en tidlig cal 1615 og ikke en 1616 der sidder i. Serienummer er 37.xxx.xxx hvilket iflg. Omegas serienummer liste er 1973 - det er jeg dog lidt tvivlende overfor.

Jeg har netop samlet det igen. Jeg skilte det ad og rensede de få dele der nu er i sådan et ur. Lys-pusheren er en smule stram, men det har ingen betydning.

Det andet ur har jeg osse skilt ad - selve modulet er i fin stand - en cal. 1640 - sensor quartz. Pusherne virker OK, modulet fungerer.
Jeg skal lige hitte ud af at fjerne den gl. crystal (glasset) og pusherne - så jeg kan renovere kassen. Serienummeret er 43.xxx.xxx som siger 1979, hvilket passer fint med at sensorquartz blev introduceret i 1980.

Jeg poster gerne billeder - når/hvis projektet lykkes.

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Hej igen

Umiddelbart vil jeg mene at det er købt omkring 76....så kan det ikke være unøjagtigheder i Omegas registreringer? Jeg går gerne på jagt i familiens gemmer efter originalfakturaen, så kan vi da få bekræftet købsdatoen

Godt at høre alt virkede...håber der bliver postet billeder også af renoveringsprojektet.

Og tak for hjælpen med Cosmic 2000 spørgsmålet.

Hilsen Chris
Svar
værket vil næsten altid være ældre end uret - der forekommer lager af værker som så sættes i kasser efterhånden som behov opstår, og det færdige ur kan også have ligget en god tid inden det blev solgt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)