Svar: 12
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har ca. 20.000 kr. til et nyt ur og overvejer et PO i sort 45.5 mm. som nyt eller et brugt Rolex submariner 14060. Hvad vil i anbefale jeg skal købe?
Samtidigt vil jeg sælge mit sorte Seamaster diver PRO. 22.54.00 chronometer, der er to år gammel og købt i DK. Hvad kan man få det?
•
Svar: 453
Tråde: 36
Den væsentligste forskel i mine øjne mellem PO'et og 14060'eren er størrelsen samt selvfølgelig at det er to forskellige producenter.
Personligt valgte jeg 14060, da PO (selv i 42 mm) virkede for stor på mit håndled, ellers et superflot ur, og det bliver garanteret også en klassiker.
PO'ets co-axialværk bygger på et standard ETA-værk, der dog er finiseret en del samt tilføjet co-axial til. Det er et ganske fornuftigt værk, men urnørder vil i mange tilfælde sige at et inhouse værk er lidt mere interessant. Med det sagt tror jeg umiddelbart ikke at værket i 14060 skulle være bedre end i PO'en.. (måske tværtimod, nogen der vil kommentere her?).
Submarineren har et tidsløst design, som Rolex har formået (heldigvis) at holde fint igennem 54 år, og forhåbentlig ændrer designet sig ikke meget.
PO'en er også super flot, og jeg tror som sagt på at det bliver en klassiker, nu må vi se.
Hvad har tiltrukket dig til lige netop de to ure? Vælg hvad du synes føles bedst på armen, har det mest interessante udseende eller ud fra hvilket mærke du synes er mest interessant at eje. Måske foretrækker du netop Omega fordi Rolex er for kendt eller omvendt.
Jeg ved ikke hvad dit andet ur går for. Hvis det er i fin stand, ja så kan du måske få 6-7000 kr., eller hvad havner disse i idag? Kig eventuelt lidt under solgte ure på salgssiden.
Mvh. Martin
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Hvis du er interesseret i en ny PO tager jeg gerne dit gamle ur i bytte, jeg vil give cirka 8000 kroner for dit gamle ur, hvis du køber et nyt hos mig, jeg er autoriseret Omega forhandler i Horsens.
MVH Peter
•
Svar: 12
Tråde: 7
Hej Peter
Ville du også være interesseret i en ren handel - og i så fald hvad vil prisen cirka være for 22.54.00?
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
14060 er en super klokke!!
Har haft min siden feb 1992, og den har aldrig svigtet mig; hverken under eller over overfalden!!!
Often imitated, never equalized!!!
MVH
SK
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej ndh
Jeg er ikke interesseret i en kontanthandel, og så må jeg hellere stoppe her da forummet ikke er til at handle i.
MVH Peter
•