Rød guld eller rose gold - og kroner...
John spurgte i en tidligere tråd om der var originale Rose Gold Omegaer med Yellow Gold kroner...

Det tror jeg ikke der er!

Så spørgsmålet er mere: Kan man skaffe Rose Gold kroner stadig - og ja det kunne jeg godt - og det gør f.... en forskel på en gammel fætter fra 1949

Her er den med en gul krone:

İmage

også lige forfra:

İmage

og så med den rette krone....

Desværre er fotoet ikke 100% skarpt men.... alligevel...
İmage

og forfra
İmage

Helt tæt på den nye rigtige krone...

İmage

Jeg skaffede kronen og urmageren monterede - i min bog steg det 2K og blev et samlerur - og det kostede 300 kr.

vh Baun
Svar
Må sige at det er en enorm forbedring. Tillykke med det.

Den gule guld-krone stod i helt mærkelig kontrast til det rigtigt flotte rose ur!

Mvh. Martin
Svar
god viden og langt bedre med rød på rød - var det svært at skaffe rødguldskrone?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det var sådan set ikke så svært...

[url]"http://www.ofrei.com/page_147.html">http://www.ofrei.com/page_147.html[/url]

der er mange kroner og vi havde lidt mail konversation inden jeg bestildte. Så var det bare at vente - et par måneder, så dukkede den op.

Det vanskelige var mere, at jeg købte uret uden at vide at det var med "forkert krone"! Icon_redface Det var ikke oplyst af sælger og jeg lagde ikke mærke til det på på fotoet Icon_e_confused.... men det er jo så den slags chancer der sommetider giver pote! Icon_razz
Jeg købte det her fra siden - og gik vist bare udfra at en sælger ville oplyse den slags "detaljer". Men det skal man altså ikke gå udfra!

vh Baun
Svar
Hej

Hvis man bestiller en original krone til ovenstående ur hos Swatch Group får man en gulguld, dem i rødguld er forholdsvis svære at få fat i.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Hvis man bestiller en original krone til ovenstående ur hos Swatch Group får man en gulguld, dem i rødguld er forholdsvis svære at få fat i.

MVH Peter
Ja det var også mit indtryk, og det er vel derfor man ser kolosalt mange rødguld omega med gul guld krone - så mange at jeg indtil jeg blev korrigeret, troede det var ok Icon_rolleyes

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
En rem med Rose Gold spænde ville også bekomme mig vel, men det er jeg slet ikke begyndt at lede efter endnu - og aner ikke om det er svært!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)