Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg synes bare jeg har set en del Eternaer i Stockholm med 50% rabat - udgåede modeller!
Og også Longines stærkt nedsatte, men de er jo ikke på nettet!
det billigste Longines jeg lige kunne spotte var her:
[url]"http://www.redfingerprint.com/watches_list.php/Longines/Conquest">http://www.redfingerprint.com/watches_l ... s/Conquest[/url]
Men det kunne måske nok findes "grey market" til omkring 5-6K ??
Men jeg kender ikke så meget til priserne på de to brands - Omega kan jo findes med 50% rabat for nye - undtagelsesvist!
vh Baun
•
Svar: 25
Tråde: 18
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hvis jeg skulle rangere efter mærkeværdi (for kvalitetsforskellene er nok relativt minimale, så det er nok mere de imaterialle værdier man skal sortere efter, selv om det jo er subjektivt, hvordan mærkerne opfattes. Min vurdering ville være:
1. Fortis / Glycine
2. Certina / Tissot
3. Citizen / Junkers
Value for money er jo meget individuelt, fordi det også afhænger af design m.m., men hvis jeg gik rent efter kvalitet uden at tænke på de mere imaterielle værdier ville jeg nok vælge Seiko, men med alt taget i betragtning ville jeg vælge Fortis eller Glycine (også med gensalg for øje).
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Ja jeg har en artikel på vej mht. low-end ure i prislejet omkring de 3.000 kr. Den indeholder en gennemgang af Junkers Flieger, Laco Flieger, Tissot LeLoc og Certina DS Diver. Alle med ETA 2824 og til priser omkring 3.000 kr..
Den skulle være klar i løbet af denne uge, så hvis Jan er hurtig skulle den gerne komme på inden for en uges tid.
Jeg kiggede også på andre dyere ure med ETA 2824, så som Fortis, Tag Heuer og Oris. Min konklusion er at rent "value for money" kan det ikke svare sig at smide mere end de 3.000 kr. Ure mellem 3-8.000 kr. byder ikke på mere end de billige. De indeholder alle ufinisherede ETA 2824. Forskellen ligger i lidt finere lænker, skiver, visere osv. Men bestemt ikke de ekstra kr. værd.
Skal man have mærkbar mere for pengene skal man op og have ure med ETA 2892 eller i prisklassen 10-15.000 kr. Det er meget sjældent at der er foretaget finish på ETA 2824. Det er et MEGET billigt værk som få vil ofre mange håndarbejdstimer på. Dermed ikke sagt at det ikke er et udmærket værk. Et velfungerende og simpelt værk som er billigt at servicere og kan trimmes så det går ret præcist.
Men læs artiklen om en uges tid.
/Mads
•
Svar: 352
Tråde: 31
Tak for jeres svar alle sammen.
Mads >> Jeg ser frem til at læse din artikel, det lyder lige som noget for mig!
Mvh
Jesper
•
Jesper artiklen kan ses på forsiden nu. Håber den gør dig lidt klogere.
Mvh. Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
YES - god gennemgang - rart at se Certina stadigt faktisk kan være med (kassen) - og sjovt, at der er glas bagside i så mange af de billige ure, men jeg tror mange synes det er ganske sjovt at se det tikke
vh John
•
Jeg fik også det svar da jeg spurgte. Ure med glasbagkasse er meget efterspurgte. Folk vil gerne se hvordan tingene virker, omend det ikke altid er lige kønt. Jeg hører jo nok heller ikke hjemme i kernemålgruppen for disse ure, så lad endelig folk få deres glasbagkasser i low-end urene. Det kan jo skabe mere interesse for værkerne, og så er vi jo kommet et lille skridt i den rigtige retning
/Mads
•
Svar: 352
Tråde: 31
Tak for det Mads - det er rigtig god læsning.
Jeg synes det er interessant at se hvordan Certina generelt overrasker med rigtig god value-for-money og flot finish i prislejet, præcis som de gør i denne tråd, der handler om Certina DS Podium:
Certina DS Podium
Det lader til at Certina virkelig er mærke man skal holde øje med, hvis man gerne vil have meget ur for pengene.
Kunne man forestille sig at du kårede en vinder af sammenligningen - eller er det for vanskeligt, når det er så forskellige typer ure?
•