PAM Radiomir 163F
Nu er det 1,5 år siden jeg sidste ejede et Panerai og har ikke fulgt med på div. fora siden men har nu set en 163F. Det er et meget flor ur. Hvad er det der gør at den skal koste over USD 15.000 ?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Der er to grunde til at PAM 163 koster det den gør.

1: LE-model i 230 stk.
2: NOS Valjoux calibre 234 værk. Flot og sjældent kolonnehjuls krono.

Værket er super lækkert og jeg vil faktisk mene at prisen er langt mere fair end det vi ser div. PVD og pre-V modeller blive solgt for. Dette ur er både sjældent og med et lækkert værk. Det er ikke altid tilfældet på de dyre Panerai modeller.

/Mads
Svar
...
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Mads - det må vel være samme der som valjoux 230 og 234 lå i ex Heuers Bundeswehr Chronografer i slut 60erne - og så har den vel fly back eller hvorledes med den i Panarei?

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Cal. 234 er et af de sjældne Valjoux værker. Der blev produceret i meget lavt stk. tal fra 1970-74. Ca. 15.000 stk. helt præcist. Det findes derfor i meget få ure, hvor det nok mest kendte er det ekstremt eftertragtede Tudor Monte Carlo. De sælges fra 60-80.000 kr.

Det har ikke fly-back som 230. Cal 234 er en dato-variant af cal. 236 ebauchen. Den findes også som 3-register i form af cal. 726. Men jeg har før søgt info omkring værket uden held. Men mon ikke der er mange ligheder med cal. 23, som jo er skabelonen til de fleste af de senere Valjoux værker.

/Mads
Svar
...at 726 også er et sjældent og eftertragtet værk eller er det produceret i større antal?

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Cal. 234 er et af de sjældne Valjoux værker. Der blev produceret i meget lavt stk. tal fra 1970-74. Ca. 15.000 stk. helt præcist. Det findes derfor i meget få ure, hvor det nok mest kendte er det ekstremt eftertragtede Tudor Monte Carlo. De sælges fra 60-80.000 kr.

Men mon ikke der er mange ligheder med cal. 23, som jo er skabelonen til de fleste af de senere Valjoux værker.

/Mads

Jo det bygger helt klart på kaliber 23 - er en udvikling af den i alt jeg kan læse på nettet

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er både et flot værk og produceret i små mængder. Som skrevet ca. 15.000 stk. Cal. 23 er dog lavet i mange stk. og har en meget længere produktionsperiode.
Så det jeg skrev var kun for cal. 234/236 varianten.

/Mads
Svar
Hej

De ældre værker er forholdvis sjældne i Panerai ure, langt de fleste er med Unitas eller ETA Valjoux.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)