Import af ur til USA.
Et tænkt, men relevant scenario som jeg håber nogen kan give lidt input på: Man køber et NIB Rolex fra grey market forhandler i Singapore og ønsker det sendt til USA hvor man residerer.
Vil der blive pålagt import / told på uret af de amerikanske toldmyndigheder, og i så fald i hvilken størrelsesorden??
Tillades import af nyt Rolex til USA eller ??

// Jakob
Svar
Iflg. amerikansk lov er det ikke tilladt at indføre Rolexure til USA uden tilladelse fra Rolex. Om loven håndhæves aner jeg ikke. Men jeg ved flere EU baserede forhandlere IKKE vil sende Rolex ure til USA af samme grund. Jeg kopierede lige dette fra den første og bedste google søgning:

The Rolex trademark recordation with Customs indicates "Import of Goods Bearing Genuine Trademarks or Trade Names Restricted." This means that genuine Rolex products can only be imported with the permission of the trademark owner, Rolex Watch U.S.A. Inc. A private individual can hand carry one Rolex watch from a trip overseas without obtaining permission. Bring in more than one, and they will all be seized as a trademark violation. Purchasing a Rolex from overseas by mail is also a trademark violation.

Men post evt. dit spørgsmål på timezone hvor der er amerikanere der kan give dig et brugbart svar.

/Mads
Svar
Det håndhæves. Jeg har en kammerat der mistede 4 16610LV på den konto. Og nej man kan ikke snakke sig ud af det bagefter.

Mvh Morgan
Svar
Det lyder som om det er en "dont go there" approach - mange tak for info.
//Jakob
Svar
jaha Skrev:Det lyder som om det er en "dont go there" approach - mange tak for info.
//Jakob

Der er naturligvis en hel del import der går igennem uden problemer, men med risiko for 100% tab, skal man være ret hård i filten hvis man tager chancen.

Mvh Morgan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)