Pris på Girard-Perregaux Vintage 1960 Chronograph ref. 25980
#1
Jeg kigger på et brugt Girard-Perregaux Vintage 1960 Chronograph ref. 25980 fra år 2000. Hvad mener I vil være en fair pris på dette ur? Er der nogen der kender noget til hvilket værk der er i pågældende ur?

MVH.

Rune
Svar
#2
Mener omkring 15 t afhængigt af stand og materiale.

Mener det er en GP kaliber 2280 som er modulbygget kronograf baseret på en ETA 2892-a2 med et modul fra DD (2021) - i princip samme type som speedmaster auto reduced.

Jeg kender ikke til hvor meget eller lidt GP fornyner basis værket - men der er altid lidt berettiget skepsis omkring modulopbyggede kronografer op mod kolonne hjul f.eks. Jeg har selv en enkelt modulopbygget krono, og den har altid fungeret helt uden problemer

Du ser modulet ved at pushers ligger lidt fremrykket i forhold til kronen.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Det er i stål udgaven. Hmm er ikke så meget for ETA værker, når nu man kan få fine inhouse Icon_razz
Svar
#4
Jeps John har helt ret. Det er et GP 2280 so er et ETA 2892 baseret krono med DD-modul. Skal du endelig have et GP så find et med in-house 3100 "motor" i stedet. Der er mange delte meninger om modul kronos men de bliver aldrig helt så fine som integrerede kronos.

GP hører til dem som modificerede deres ETA´er mest. Men ETA er historie nu hos GP så det er 97 % in-house nu.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)