Cuba
Jeg er ved at arrengere en tur til Cuba i marts måned med min kone, og vil lige høre om der er nogen af jer som har været på Cuba..?

Og hvad i har af erfaringer..?

Mvh Carsten
Ure er go' stil..!!
Svar
Var der i 1997 (varadero og havanna) dengang var der mangel på eks. toiletpapir og sæbe osv. Pga. Handels embargoen fra USA, men bortset fra det er det et spændende land at rejse rundt i, og dengang var cubanerne et meget venligt folkefærd, men det er jo ca 10 år siden, så tøv ikke, for et par år siden var nogle af mine kollegaer derovre og de syntes godt om det.

Thomas
You never actually own a Patek Philippe.
You merely take care of it for the next generation
Svar
Jeg har både familie og kolleger, der har været der indenfor de senste år.

- Oplevelsesmæssigt kun positive kommentarer (med mindre du er typen, der foretrækker Horsens Icon_e_wink )
- Gaderne er sikre (med de forbehold man altid bør tage)
- Maden skulle være kedelig de mange eksotiske planter til trods (lad være med at spise kylling op til rejsen - du får ikke andet kød - ej heller fisk)
- Regn med at blive taget ved næsen (mindst) en gang om dagen (indregn USD 10 per dag på den konto!)

God tur

# GT

P.S. Uden at skulle agere ekspert så synes jeg, at jeg på et tidspunkt har set og læst om et lokalt ur-mærke...?
Svar
Hej GT.

Jeg fandt følgende link til en urmager i Havana..

[url]"http://www.editorialc.com/cuervo/">http://www.editorialc.com/cuervo/[/url]

Men anyway, bliver det en spændende tur dertil. Ønsketænkning er at man evt kunne finde nogle markeder hvor man evt kunne være heldig og falde over nogle ure eks omega, rolex osv.. .. Men det er vist mere held end forstand.. Der er jo nok mange andre som har prøvet at opsnuse om der evt skulle være noget på øen..
Icon_e_biggrin

Mch Carsten
Ure er go' stil..!!
Svar
Sikke mange der ved noget om Cuba - uden selv at have været der :?
Jeg var der sidste år. I 15 dage omkring jul/nytår og det var det mest betagende rejseland jeg endnu har været i. Med en utrolig imødekommende, glad og positiv befolkning. (Har hørt fra bekendt, der lige har været der - efter Fidels sygdom - at stemningen er lidt mere "afventende/trykket" nu)
Tilbragte dage i Havana - skøn by. God musik. Herlig stemning og gode cigarer - også blandt dem du køber på gaden.
Derefter 5 dage ude vestpå, Vinales. Hvor der simpelthen er SÅ flot.Smukke smukke bjerge. Endelig 5 dage nede ved Cienfuegos. Meget smuk by. Husk også at besøge Trinidad. En UNESCO fredet koloniby.

Varadero og hvad alle de andre turistresorts/ghettoer nu hedder, skal man for guds skyld undgå. Det har intet med Cuba at gøre.

Rigtigt: Maden er ofte kylling med sorte ris og sorte bønner. Eller Sorte ris med kylling. Eller sorte bønner med kylling og ris (sorte) Men det er friskt og veltillavet så hvad pokker. Man taber sig!
Til gengæld er deres lokale øl velsmagende og forfriskende. Og rom er der nok af! 8) God tur. (Bare det var mig)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)