Svar: 13
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej!
Da jeg er ny i klubben og skal til at købe et Omega står valget mellem Speedmaster Professional Moonphase eller Seamaster Planet Ocean Co-Axial, begge med stållænke.
•Hvad er det bedste køb, her tænker jeg også på gensalgsværdien.
•Hvad er højden, jeg tænker på Seamaster pga. af værket.
•Hvor finder jeg mål på de forskellige modeller, når de skriver 38mm er det så diameter på glasset eller på urkassen
•Hvor det bedste sted at købe, jeg kommer fra Roskilde.
•Kan det betale sig at købe brugt?
MVH
Per
•
Svar: 453
Tråde: 36
Hej Per
Interessant at se at du kigger på Planet Ocean.
Jeg har selv set på dette ur, og regner også med at tage rundt i København i morgen. Jeg har netop oprettet denne tråd [url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=3249">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=3249[/url].
Måske du kan bruge de forslag der forhåbentlig bliver givet til at finde ud af hvor du skal købe.
Mht. højden på Planet Ocean er jeg fundet frem til en højde på 14 mm, dog et enkelt sted set 14.5 mm skrevet.
Normalt når der angives en bredde på uret er det urkassen uden kronen på uret.
Mht. at købe brugt, så er jeg blevet anbefalet det herinde, da urene falder 30-50% når de forlader butikken, også selvom de ikke er blevet ridset. Mht. Planet Ocean er det dog ikke helt nemt at finde dem brugte, da urene ikke er ret gamle.
Jeg er selv ny i klubben, og jeg er sikker på, at der er andre venlige sjæle, der kan give bedre svar på dine spørgsmål. Held og lykke med valget af dit Omega.
Mvh. Martin
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Hej Per
To fine ure du har kig på og du går ikke fejl i byen uanset hvad du vælger.
•Hvad er det bedste køb, her tænker jeg også på gensalgsværdien.
Køber du nyt tror jeg tabet ved et evt. gensalg vil være lavest på Planet Oceon. Den er billigere og mere populær end SM moonphase, hvilket gør den lettere at sælge som brugt.
•Hvad er højden, jeg tænker på Seamaster pga. af værket.
Martin har vist svaret mht. PO. Umiddelbart vil jeg tro højden på SM moonphase er identisk med det alm. SM måneur som de fleste Omega forhandlere ligge inde med. Samme basisværk blot moonphase til forskel. Det bør ikke spille ind på dimensioneringen.
•Hvor finder jeg mål på de forskellige modeller, når de skriver 38mm er det så diameter på glasset eller på urkassen
Målet dækker normalt over lynettens diameter. Det er tilfældet på både SM moonphase (ca. 41 mm) og PO (42 el. 45 mm).
•Hvor det bedste sted at købe, jeg kommer fra Roskilde.
Tag ned til den lokale Omegahandler (hvis der ligger en i Roskilde) eller en tur til Kbh. hvor du kan prøve de forskellige modeller. Husk at spørg til rabat (ca. 10-20 %). Prøv evt. Peter Halse i Horsens. Han er fair og servicen god
•Kan det betale sig at købe brugt?
Du spare fra 30-50 % på de brugte ure i forhold til nyprisen. Du vil let kunne finde begge ure brugte i en meget god stand.
Jeg vil anbefale dig at spore dig ind på præcis den model du ønsker dig. Prøv dem hos en Omega forhandler. Vil du så spare kr. må du på jagt efter et brugt af den model du bestemmer dig for det skal være.
Mads Gjødesen
•
Svar: 13
Tråde: 6
Mange tak for de gode svar
•