vs.: Input
Hej til alle fra en ny bruger af dette forum.......

Jeg må efterhånden krybe til korset og erkende at jeg har en ur fetich Icon_e_wink

Det er lykkedes mig at overbevise Frk. Æblekind om at man sagtens kan have mere end 2 ure til trods for at man kun har 2 arme, det samme er jo iøvrigt gældende for hendes forhold til tasker...

Det jeg godt kunne bruge, fra de kapaciteter, der har deres gang her - er lidt input omkring min næste erhvervelse, som står mellem følgende kandidater.: Rolex 16623, IWC Portugiese 371401 eller Graham Chronofighter 2CFPS-B08A-L30B.

Jeg ved godt at de er vidt forskellige, men jeg tænder på dem alle Icon_e_biggrin
Svar
Rolex har den højeste gensalgspris hvis du vil af med uret igen, IWC kan også sagtens sælges igen, med hensyn til Graham tror jeg at det vil være næsten umuligt at sælge det igen.

MVH Peter
Svar
Det vigtigste er at du vælger det mærke/model som tiltaler dig mest og ikke efter min mening vælger efter højeste gensalgsværdi.
Men hvis du overvejer at skille dig af med uret senere hen, så synes jeg også du bør holde dig til det mere "kendte".
Svar
Yacht masteren er det sikre valg. God gensalgsværdi (hvis du skulle fortryde senere) og solidt og driftssikkert værk.

IWC´en er ganske lækker og værket er et stærkt og flot modificeret Valjoux 7750, som er super velkørende og driftssikker, men stadig "kun" mellemklasse. Min pointe er at der fås flottere konstruerede chrono-værker til samme pris. Jeg har dog intet negativt at udsætte på 7750 konstruktionen. Det er bare det, at samme ebauche er at finde i næste alle chrono´er i 10-25 kkr. klassen. Det gør at lidt af charmen forsvinder... Icon_e_confused

Det samme er gældende for Graham Chronofighter. Flot modificeret 7750, men stadig mellemklasse kaliber, som findes i 95 % af alle mellemklasse chrono´er.
Graham er ganske veletableret i udlandet, men som altid halter DK lidt efter. Det er flotte ure med en solid historie bag. Så gensalgsværdien er faktisk ok uden for DK. Men som Peter pointere, bliver det svært at sælge herhjemme.

Det sikre valg hedder altså (som altid) Rolex, men du har fat i to flotte konkurrenter, som du roligt kan købe. Men ikke hvis du er typen som har travlt med at sælge videre, og du vægter værkets tekniske konstruktion højest. Finishen på de to er dog fuldt på højde med Rolex.

Håber det hjalp lidt...!?

Mads Gjødesen
Svar
Tak for svarene......

De kommer ikke helt bag på mig

/thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)