Hej alle
Hvordan skifter jeg datoen på mit nye Sea-dweller, når man samtidig skal sikre, at datoen skifter kl. 24:00 og ikke kl. 12:00 ?
Tak.
Venlig hilsen
Hans
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
DU vågner kl 8 om morgenen den 28/2, tørrer søvnen af øjnene og stiller så uret til den 27 på datoen, og drejer så viserne rundt indtil den skifter til den 28, og så op til kl 8:01 som klokken nu er blevet efter din tørren søvn og stillen ur.
Vh John
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Og hvis du er for søvning til det om morgenen, og først rigtig får taget dig sammen en gang om eftermiddagen, f.eks. lige før din five-o-clock-tea, så følger du næsten samme procedure: Stil datoen til dagen før den rigtige dato med kronen i andet hak, træk kronen helt ud og drej uret fremad indtil datoen skifter og så en gang til forbi 12 og hen på kl. 5. Hvis du startede præcist et minut før din five-o-clock-tea passer det nok!
/Bjørn.
•
- Tak for hjælpen! Var nemlig også lidt nervøs for, hvor langt ud kronen skulle trækkes ud
Venlig hilsen
Hans
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Hans M. Skrev:Var nemlig også lidt nervøs for, hvor langt ud kronen skulle trækkes ud 
På mit SD fornemmer jeg også, at det er lidt sværere præcist at mærke, hvornår kronen er i de forskellige hak (sammenlignet med mit GMT). Jeg formoder, at det er fordi pakninger/o-ringe er kraftigere af hensyn til det større tryk uret kan tåle.
/Bjørn.
•