SMWatches
#11
på EOT´s hovedforum. En af de faste bidragsydere har et Jones og ved en masse om IWC.



MVH JAcob H

PS: der er også nogle forrygende billeder her:

http://www.equationoftime.com/forums/Wat...ead=173928
Svar
#12
Jeg kender desværre ikke til problemet med F. A. Jones. Men jeg vil da gerne høre, hvis andre får opsnust noget. Der er ofte "børnesygdomme" med sprit nye værker, så mon ikke problemet bliver løst på sigt.
Der var jo også problemer med første generation af cal. 5000, men de skulle være løst, efter det blev speedet op.

Jeg går ud fra det er stål udgaven du har kig på. At F. A. Jones er limiteret er da fint nok, men 3000 stk. er i mine øjne alt for mange til at det bliver rigtig interessant. Det bør ikke være den afgørende faktor for dit valg.

Personligt ville jeg nok vælge en model med cal. 5000 (her ind under cal. 51010). Men jeg har også altid haft en svaghed for det værk. Det er super lækkert og finishen er bedre end på F. A. Jones kaliberen. Desuden er værket en nyere konstruktion med automatik værk, mens F. A. Jones er baseret på et ældre lommeursværk. Dette har selvfølgelig sin charme, men i daglig brug vil jeg gætte på, at den nyeste generation af cal. 5000 er en anelse mere pålidelig end første generationen af F. A. Jones kaliberen. Dette er dog kun en antagelse fra min side.

Jeg mener du skal vælge med hjertet og købe det ur du inderst inde helst vil have. Begge er fremragende ure, og du vil med sikkerhed blive glad for uret, uanset hvad du vælger.

Mads Gjødesen
Svar
#13
Mange tak for hjælpen allesammen. Jeg har besluttet mig og det bliver Automatic´en, hvilket i høj grad skyldes jeres kommentarer. Jeg har dog også hele tiden kigget på det, men så dukkede F.A. Jones pludselig op...

Jeg skulle også slå til idag hvis det skulle være F.A. Jones.

Jeg synes faktisk også selv, at 3000 stk. er for mange for en limiteret udgave - jeg har forsøgt at finde ud af hvor mange der laves af fx. Automatic´en, men det vides vidst ikke??
Svar
#14
Har du i øvrigt set Wempes jubilæumsudgave. Det er et IWC Portuguese Regulator med FA Jones værk. Det er limiteret i 100 stk. i stål. Det var måske noget?! I mine øjne langt mere spændende end de 3000 alm. FA jones. Men de er højest sandsynligt udsolgt. Tjek det her:

[url]"http://www.wempe.com/index2.php?produkt_sektion=JUBIUHREN&produkt_marke=IWC&produkt_linie=LEER&produkt_typ=INTRO_LINIE&produkt_bildtyp=GROSS&produkt_bildnr=-1&produkt_id=intro&navi_lvl1=5&navi_lvl2=0&navi_yloc=25">http://www.wempe.com/index2.php?produkt ... vi_yloc=25[/url]

Men det er jo bare at kontakte Wempe og høre....

Mads Gjødesen
Svar
#15
Jeg har faktisk godt set det, men jeg ved ikke hvad Wempe er for noget?? Er det et amarbejde med IWC?

Og hvad er prisen mon?
Svar
#16
knudsen Skrev:Jeg har faktisk godt set det, men jeg ved ikke hvad Wempe er for noget?? Er det et amarbejde med IWC?

Og hvad er prisen mon?

Wempe er en stor tysk kæde med butikker over det meste af kloden.
Svar
#17
Wempe er en stor tysk juvelier-kæde som udelukkende har eksklusive ur-mærker. De har vist 25-30 butikker verden. Tjek deres hjemmeside for yderligere info. Jeg kan i øvrigt anbefale deres katalog. Det kan bestilles på hjemmesiden.
Wempe aftager enormt mange ure, så derfor kan de få leverandørene til lidt ad hvert. Blandt andet at lave LE-modeller som Wempe sælger i anledning af Chronometerets 100 års jubilæum.
Markus har et IWC Regulator i stål til ca. 10.000 euro og vist også et Platin til 30.000 euro.
Jeg kan i øvrigt oplyse at pålidelige kilder har meddelt, at Regulator modellen vil være at finde på IWC program i 2006. Om det bliver med FA Jones eller cal. 5000 ved jeg desværre ikke. Men kender jeg Wempe/IWC ret vil IWC´s 2006 modellen ikke være identisk med Wempes LE. Så forsvinder hele ideen jo ved at lave en LE-serie. Og Wempe spiser man ikke af med den slags.

Mads Gjødesen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: