Levetid???
Som begynder i "faget" Rolex, er jeg lidt interesseret i hvad man egentlig får for sine penge, er der nogen der ved hvor længe et rolex egentlig holder???

Jeg har hørt alle rygter fra 10 år og til flere generationer på et submariner??
Svar
Tja....hvor lang tid tager det at fange en fisk? Icon_question

Umuligt at sige hvor lang tid et Rolex "holder"

Hvis du ikke smider det væk og ellers får det serviceret 2-3 gange på et årti, burde det jo i teorien holde for evigt.

Man kan sige at et Rolex holder i lang tid - måske et af de ur-mærker der skifter ejer oftes...bare se på diverse brug-ure salgssider/auktioner...Rolex er næsten altid i overtal...

Du kan roligt investere i et Rolex - nyt som brugt - gå efter et næsten nyt ur. Der har førstegangs ejeren taget den største afskrivning - som at købe en ny bil - de første 10-20% tab for at køre ud over kanstenen - samme dur med dyre ure...

Jeg ved ikke hvor mange % af de oprindelig produceret Rolex ure der stadig "lever" - men mit gæt er MANGE.

Har for nyligt læst mig til at 70% (!!) af alle producered Land Rovers stadig køre!!

mvh
-Lohse-
İmage
Svar
Anonymous Skrev:Som begynder i "faget" Rolex, er jeg lidt interesseret i hvad man egentlig får for sine penge, er der nogen der ved hvor længe et rolex egentlig holder???

Jeg har hørt alle rygter fra 10 år og til flere generationer på et submariner??

Jeg var indlagt på et sygehus ( ikke alvorligt) . Der var en ældre mand,
som havde fået et Rolex i studentergave i 1961 af sine foreldre.
Det var en Datejust og denne DJ har aldrig været til service eller
urmager. Så han var jo naturligvis glad for sin Rolex!!
Elmer
Svar
Jamen et Rolex holder evigt. Samtlige dele fås jo til udskiftning, så det er ligesom med en bedre bil. De holder evigt hvis man betaler for dèt. Som tidligere sagt, så vil jævnligt service ( ca. 5 år ), hvor man tillader at urmageren udskifter de dele han mener er slidte, gøre - at uret kan holde i generationer.

Hvis man KUN renser og smøre.......og ellers behandler uret pænt, så ved jeg ikke hvor længe det kan holde. Slag på tasken 40 år. Ved nogen noget ??
Svar
HenrikT Skrev:Hvis man KUN renser og smøre.......og ellers behandler uret pænt, så ved jeg ikke hvor længe det kan holde. Slag på tasken 40 år. Ved nogen noget ??

Ting slides, når de bruges hver dag. Ellers kan man vel kun sige at hvis de bliver passet, så har man tilgode at se det første ur være slidt op. Spørgsmålet er nok mere: "Hvornår er et ur slidt op."
Det vil altid kunne repareres, men nok et spørgsmål om kroner kontra værdi.
Lars
Svar
Har en kollega hvis far havde haft sit Rolex i næsten 26 år, uden service. Første gang han havde problemer var da et led i lænken knak pga slid..!!!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)