hvor sælger man mange gamle ure på én gang?
#1
Hej
Jeg er ny her på siden.
Min Far har hygget sig med gamle ure i en del år og har vel omtrent 50 vægure plus reservedele, tomme urkasser, urskiver, penduler, lodder til mange flere. Han er nu gået bort, og jeg prøver at finde ud af hvordan man afsætter alle urene på én gang, måske med undtagelse af et par af de dyreste, hvis de da kan sælges enkeltvis. Vi vil helst sælge det hele samlet, så huset kan blive rømmet. Har I nogen tips?
Med venlig hilsen
Mads
Svar
#2
Henvend dig hos en urmager, der reparerer gamle ure, f.eks. KROGNOS, De gamle Uhrers Ven, Bo Mølbak eller Woolhead - bare for at nævne nogle.

De dyre ure kan du sikkert få solgt her på siden, men en urmager vil også kunne give en fornuftig pris.


Venligst

Stefan Garvig
Svar
#3
der er en stor market her ned i Tyskland i ure og uredele: ebay. Der er lige nu knap 6000 auktioner med tilbehør, ureverktøj, uredele.....

Problemet er at du er i Danmark, og Tysker køber ikke gerne fra udland. Pengeoverførsel er ikke mere en problem, og faktisk koster det ikke mere at sende penge til Dk end et andet tysk konto. Men forsendelsen er meget dyrere.

Du kan nok finde ud hvilken pris du kan forvente for dine varer.

mvh Manfred
Svar
#4
Prøv at tale med et auktionshus om de vil kigge på sagerne og høre om det kan sælges samlet på en auktion.
Prøv evt. Bruun Rasmussen.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)