Ure i Prag
Jeg skal til Prag i påsken (23.-27. marts).
Og så melder der sig to helt essentielle spørgsmål:
  • Er der nogen gode butikker med ure?
    Hvordan er prisniveauet?
Ib Jensen
Svar
Hvis du er interesseret i antikke ure, er der en forrygende butik på Borivojova 19, zizkov 130000, Prag 3. Desuden er der 4 museer, som har samlinger af gamle ure: Museum hlavniho mesta (Kozna 1, Praha 1), Národní technické muzeum (Kostelní 42, Praha 7), Národní muzeum v Praze (Václavské nám. 68, Praha 1) og Umeleckoprumyslové muzeum (ul. 17. listopadu 2, Praha 1). Desuden er der et kæmpe loppemarked ca. 30 km nord for byen i weekenderne, hvor det er værd at kigge efter ure. Jeg har desværre glemt præcist hvor det er, men det er også nødvendigt at have en bil for at komme dertil. Med nye ure har jeg desværre ingen erfaringer.

Niels
Svar
Anonymous Skrev:Hvis du er interesseret i antikke ure, er der en forrygende butik på Borivojova 19, zizkov 130000, Prag 3. Desuden er der 4 museer, som har samlinger af gamle ure: Museum hlavniho mesta (Kozna 1, Praha 1), Národní technické muzeum (Kostelní 42, Praha 7), Národní muzeum v Praze (Václavské nám. 68, Praha 1) og Umeleckoprumyslové muzeum (ul. 17. listopadu 2, Praha 1). Desuden er der et kæmpe loppemarked ca. 30 km nord for byen i weekenderne, hvor det er værd at kigge efter ure. Jeg har desværre glemt præcist hvor det er, men det er også nødvendigt at have en bil for at komme dertil. Med nye ure har jeg desværre ingen erfaringer.

Niels
Så har jeg været i Prag. Dejligt sted. Billligt øl osv. Og nu til sagen
Vintageure: Det er mange til salg i en række Antikvitetsbutikke. Udbredte mærker er IWC, Glashutte, Omega, Rolex
Nye Ure: Der ligger to butikker på Parizsk 11 (Prag 1), som har fx AP, JL osv. Der ligger en på Vaclavske Nam. nr. ?
Og så er der sikkert flere, men det var dem jeg stødte på med ure i den "gode ende"
Ib Jensen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)