Svar: 303
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ja det er rigtigt at Automatic movement Valjoux 7750 ikke lige frem er et Piguet baseret værk og man kalder jo også
det for et traktorværk og en Ferguson komme nok ikke til at spinne som 600 Sl .
Men Gæst nu da du har så let ved at forstå kan du måske også fortælle om helt præcist hvordan Breitling,og andre trimmer/modificeret/lave om på
Valjoux 7750 så de blive så meget mere Præcise så de kan få en C.O.S.C standard.
Og mit 7750 som fik foretage div. justeringer ( ikke trimmet ) d 1/5 2004 holde endnu - 3 sek i døgnet.
Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson.
•
Svar: 14
Tråde: 2
Hej alle
Helt ærligt så synes jeg den her diskussion er lidt akademisk.
Hvis man vil have noget der går rigtigt præcist så køb dog for fanden et billigt japansk quartz ur.
Det taber ihvertfald ikke 3 sek per dag eller hvad det nu var.
Mit russiske Poljot ur feks holder ca de +-20 sek i afvigelse og det er da fint for mig.
Jeg har ikke et mekanisk ur fordi jeg går op i hvor præcist det går , men fordi det er mekanisk og ikke elektrisk.
Mit gamle Junghans vægur går heller ikke helt præcist , men det har en sjæl som man ikke finder i et elektrisk ur.
Et mekanisk ur har det jeg kalder for en stor herlighedsværdi , og så er det egentligt ikke så interessant om det taber 20 eller 3 sek.
Bare det er inden for en acceptabel grænse , og det mener jeg at +-20 sek er.
Hvis jeg vil have noget der går præcist så køber jeg et Seiko ur!
Godt nytår
Claus Overgaard
•
Svar: 5
Tråde: 2
cko, det er jo så din mening. Jeg kan ikke lige forstå din holdning, da jeg da hellere vil have et mekanisk ur (som har den sjæl jeg tror du omtaler)der går +-3 end et der går +-20. Det er vel noget med at søge den bedste løsning ud fra hvad muligheder der er.
•
Såvidst jeg har forstået er certificeringen blot et stykke papir, der dokumenterer, at uret er afprøvet over en specifik tidsperiode og under forskellige varme, kulde og positionsforhold. Det øjeblik uret skal renses/efterses/justeres gælder det dyrkøbte certifikats garantier ikke længere. Dvs. certifikatet er herefter blot en del af den oprindelige indpakning om jeg så må sige.
Om uret et et Seiko eller Rolex har heller intet med præcisionen at gøre. Man kan muligvis nok finde flere mere præcise ure fra Rolex end fra Seiko, men Seiko og Fortis og alle andre kan sagtens levere præcise ure.
Mht dit designønske: er det korrekt forstået, at du ønsker at sætte en Fliegerskive på et Spacematic ur? Hvis skiverne ellers er lige store burde det ikke være noget problem. Det er noget enhver urmager skal kunne klare.mvh Jacob H
•
Svar: 665
Tråde: 88
"Men Gæst nu da du har så let ved at forstå kan du måske også fortælle om helt præcist hvordan Breitling,og andre trimmer/modificeret/lave om på
Valjoux 7750 så de blive så meget mere Præcise så de kan få en C.O.S.C standard. "
Prøv at se nedenstående link:
[url]"http://www.iwcforum.com/Uhrenjournal.html">http://www.iwcforum.com/Uhrenjournal.html[/url]
Efter hvad jeg kan læse mig frem til i artiklen, foretager IWC ret omfattende ændringer, før de bruger 7750 i deres produkter. Jeg kan forestille mig at andre firmaer gør noget tilsvarende.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Peter V Skrev:"Men Gæst nu da du har så let ved at forstå kan du måske også fortælle om helt præcist hvordan Breitling,og andre trimmer/modificeret/lave om på
Valjoux 7750 så de blive så meget mere Præcise så de kan få en C.O.S.C standard. "
Prøv at se nedenstående link:
[url]"http://www.iwcforum.com/Uhrenjournal.html">http://www.iwcforum.com/Uhrenjournal.html[/url]
Efter hvad jeg kan læse mig frem til i artiklen, foretager IWC ret omfattende ændringer, før de bruger 7750 i deres produkter. Jeg kan forestille mig at andre firmaer gør noget tilsvarende.
Jeg har flere Valjoux 7750 værker i div ure, og de holder sig fint generelt inden for 3 sek per dag. De fleste gør det i lang tid (over et år i alle fald, og ofte længere), andre har den gode Mølbak lige haft i sen juster masike og stillet på, og så holder de som også længe. Lige nu går jeg med en
O&W dykker med et standard 2428-2 ETA værk (hack set), og det har holdt sig inden for de 3 sek uden extra justering (faktisk 20 sek på 14 dage næsten) så det kan lade sig gøre, men iøvrigt er det ikke helt afgørende for mig om det holder 3 eller 8 sek per dag.
•
Svar: 665
Tråde: 88
...det kan være jeg vil prøve at få indbygget et 7750 i min Samsung mobil - den taber ca. 2min. om ugen!
•