Svar: 207
Tråde: 37
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Er der nogen af jer, der kan bidrage lidt om forsikringer af ure. Hvilke krav støder i på? Hvor er det bedst at forsikre? Hvilke faldgruber er der?
Jeg har andre laster der kræver forsikringsovervejelser. Her gælder de regler, at "emnerne" er at betragte som kontanter. Gør det samme sig gældende for alle de fine ure i har eller forsikre i hver ur for sig?
•
Svar: 299
Tråde: 9
Godmorgen til alle !!!!
Jeg har snakket med mit forsikrings selskab (Tryg), om forsikring af ure. Der var svaret:
Er uret lavet af eller indgår der følgende materialer (synligt). Platin, Guld og Sølv, så skal det ind under ens smykke forsikring (som kun udgør en lille del af din samlede indbo forsikring). Det vil i mange tilfælde sig at man skal tegne særskilt forsikringer (smykke forsikring) på sine ure.
Er dit ur der i mod lavet af et andet materiale end ovenstående, ja så dækker din indbo forsikring uden andet loft end den tegnede forsikrings max loft.
Lidt sjove regler, men sådan fik jeg af vidde da jeg spurgte.
MVH
Jacob
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
er oftest, at ure er dækket med 10 % af forsikringssummen. Mod et merbeløb kan man hæve denne procentsats til 15 eller 20, så ens ure er fuldt dækket.
Mikael
•