Hvorfor???
Jeg må undres over hvorfor der ikke er så megen forespørgel netop på yachtmasteren som man ellers måske nok skulle være. Set i forhold til den mere berømte daytona synes jeg personligt det er et langt federe ur der har langt mere klasse når man kigger på det ( det ligner jo en million). Icon_e_biggrin Nå men når det så er sagt.. så ville jeg høre jer andre nørder Icon_e_biggrin om hvordan det kan være at der ikke hverken bliver købt eller solgt ligeså mange yachtmastere vs. daytona. (det må det af rolex urene jeg man må skulle sammenligne med). Jeg har nemlig lige læst det nyskrevne indlæg om YM og synes det var et fremragende initiativ til at for en gang skyld at fremhæve det fede ur. Iøvrigt rimelig lækre billeder. Er der nogle der kan komme med nogle gode ideer/årsager til min undren ville det bare være super.

Hygge Icon_cool
Svar
Yacht Master er en outsider med sin platin skive, kombinerede stål/platin krans og røde sekundviser. Falder helt ud fra det gængse "Rolex-look". Måske provokerer dette design den populistiske købsrytme:

"Hvis ikke det ligner Submariner eller Daytona, så kan folk jo ikke se, at jeg har et Rolex"?

En måske mere plausibel årsag til, at der ikke sælges særligt mange YMs kan også skyldes prisen. 52.800,- er 5K mere end en Daytona (dog betydeligt lettere at få fat på). Det er mange penge for en modificeret Submariner. Selv med den specielle mellemkasse og platin-detaljer.

Jeg er selv nysgerrig efter modellen, men har hverken råd eller lyst til at punge ud for blot at prøve om det er noget for mig. Jeg har en mistanke om, at uret måske ser en smule anonymt ud på armen, idet der ikke er mange nuanceforskelle? Det er der trods alt på en Submariner/Sea-Dweller med sit klassiske sort/hvide design. Endnu mere på en GMT med Pepsi krans for den sags skyld.

Med dette sagt, så er Jocke´s billedserie en fryd for øjet.
Svar
Hej Icon_e_biggrin

jeg vil gi' Kristian ret mht. Yachtmasterens mangel på nuanceforskelle.

Da jeg var i Odense for at hente min Daytona var der også lige komme en Yachtmaster ind ved samme lejlighed til kunde som havde bestilt den. Se'fø'li' skulle jeg da prøve den også. Sammenlignet med Daytonaen (den jeg fik fat i var - er - sort) så var Yachtmasteren temmelig "bleg" at se på. Det kan jo også skyldes min blegfede hud - men alt i alt var det som om at Yachtmasteren gik i et med armen. Manglen på farvespil gjorde også at jeg opfattede Yachtmasteren mere bling-bling end Daytonaen - det var bare en stor gang projektør, tro mig! Til gengæld kan jeg så sige at eftersom at Yachtmasteren er så lys en kombination så synes den meget større på armen end fx en Dweller.

Men ellers et fedt ur, men dyr. Det man betaler ekstra i forhold til en SUB ligger jo i materialerne - ikke et bedre urværk.

Konen derimod er helt vild med Yachtmasteren - i damestørrelsen - og der vil jeg give hende ret - det er det ultimative dameur. Råt men alligevel lidt feminint.

Hej fra mig Icon_e_wink
Svar
Hªªgen Skrev:.... Det er mange penge for en modificeret Submariner. Selv med den specielle mellemkasse og platin-detaljer.

Jeg er selv nysgerrig efter modellen, men har hverken råd eller lyst til at punge ud for blot at prøve om det er noget for mig.....

Hej Icon_e_biggrin

Nååå, Kristian, så faldt du i "fælden" alligevel HeHeHe Icon_e_biggrin

Jeg læste lige dit indlæg på TZ.

PS. CD'en er på vej - sorry for ventetiden!! Icon_redface

Hej
Svar
Hmmm..hvad skal jeg svare? Det er ren..."test"? Nøjagtigt som T/T Sub'en. Den skulle prøves og viste sig ikke at være noget for mig. Min tvivl omkring YM er stor, derfor har jeg købt en og må se om den tvivl bliver til glæde.
Svar
Hej Icon_e_biggrin

jamen, så er jeg spændt på hvordan du kommer til at opfatter Ym'en, for jeg kan huske at du gav udtryk for en vis BlingBling-effetk på Daytonaen da den har poleret mellemled i lænken.
BilngBling-effekten er lidt mere tydelig på YM'en end Daytonaen -tro mig Icon_e_biggrin

Ciao
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)