Er der nogen der har haft PAM 183 på armen?
Eller måske ligefrem købt det?

Er det lækkert? Lever det op til forventningerne? Hvordan virker størrelsen ift. Marina 44mm? Nogen wrist-shots?

Kunne være cool med lidt feedback. PAM 183 er ikke kommet til min lokale ur pusher endnu. Venter I spænding..................

hilsener,
rasmus
Svar
Sad med det på i sidste uge, da jeg skulle hente det hos Klarlund, men fortrød min bestilling.

Jeg har en PAM127, som har fået samtlige af mine PAMs til at blegne. På trods af, at PAM183 er "der hen ad" med sandwich-skive og "rigtigt" historisk design, så er det for spinkelt til mig. Jeg er ikke så vild med den ubeskyttede krone, ej heller loop skuldrene. Savner måske også et mere markant glas. Kasse og glas kan godt give en smule pandekage fornemmelse. Det er et meget fladt ur. Hvilket uden tvivl vil tiltale mange, som måske synes at Luminor designet er for kompakt, tungt og klodset?

PAM183 er utroligt flot lavet, der er kræset for detaljer og selv remmen er af absolut forbedret kvalitet. Jeg kan godt forstå, at mange (RIGTIG mange) har bestilt denne model. Panerai har virkelig ramt plet her og der er ingen tvivl om, at 2004 bliver det store Radiomir år.

Hvis dette er dit første Panerai, så er det et rigtig flot valg. Og prisen er jo nærmest uhørt lav i forhold til detaljerne. Værket er det samme som Luminor, dvs. manuelt Unitas kaliber. Kronen er screw-down og gør uret vandafvisende til 100 meter. Der følger kun en enkelt rem til. den er til gengæld med pre-Vendome lås.
Svar
... og kan tilslutte mig Kristians mening om uret. Prøvede det i Firenze for et par uger siden, og synes uret er meget lækkert og detaljerne er i top!

Dog vil jeg sige at jeg foretrækker Panerai urernes rå og klodsede stil og derfor var 183'eren heller ikke lige min kop the... uret er for fladt og spinkelt og det at kronebeskytteren mangler, giver uret et mere "dressy" look end andre PAMs!

Men alt i alt er uret et sikkert homerun for Panerai og synes det er en god udvikling fra firmaets side... jeg vælger bare at holde mig til Luminors!
Martin Issing
Svar
Jeg har netop fået min PAM183 i dag, og jeg er vild med det. Icon_e_biggrin
Det var stort at få det på armen i virkeligheden, da de eksisterende fotos på nettet slet ikke yder uret retfærdighed - efter min mening.

Se mine fotos her:
[url]"http://www.paaschburg.dk/billeder/radiomir_billedarkiv/indeks.htm">http://www.paaschburg.dk/billeder/radio ... indeks.htm[/url]

Et par ting, som har overrasket mig positivt:
- Remmens farve:
På de eksisterende fotos virker den rødbrun, men på mit eksemplar er den mere camel-farvet, hvilket er pænere til uret.

- Pasformen:
Jeg er imponeret over hvor behageligt at uret - som jo er 45 mm. i diameter - sidder på armen. Jeg tror det skyldes dels en forbedret rem af god og blød kvalitet, dels en flad kasse som hindrer at den "drejer" på håndleddet.

- Spændet:
Det enorme spænde er over 3 cm. bredt og er vist blevet døbt "øloplukkeren". Jeg kan kun sige, at det ser fedt, fedt ud på armen.

Jeg kan godt forstå, at Luminor-elskere opfatter det som tyndt og spinkelt, men jeg må sige, at det mere slanke design passer mig perfekt.

Desuden synes jeg, at glasbagkassen passer bedre til PAM 183, som er mere "dress-agtig" end Luminor-modellerne, hvor jeg synes at det ser underligt ud.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)