Hvordan dælen kan i finde rundt....
i modelbetegnelser, ref.numre, materialeudførelse,bagkasser,logoer,remme,pre dit og pre dat, osv........
Jeg overvejer kraftigt at købe et Panarai, men bliver utrolig forvirret hver gang jeg prøver at sætte mig ind i de forskellig modeller.... og der er mange og kommer hele tiden nye til, synes jeg. 200 af dem og 500 af dem...

Men ok, jeg er også Rolex ejer og der er nyskabelsen jo ikke ligefrem noget at skrive hjem om.
Hvor kan jeg finde noget lekture der kan give mig en rød tråd at gå efter ?

På forhånd tak
Svar
forvirrende med de mange ref. numre. Det hjælper dog, hvis du fokuserer. Eksempelvis på de historiske modeller. Så bliver antallet af modeller langt mindre, selv inkl. udgåede modeller.

Kan anbefale at få fat i et katalog (måske via Klarlund?) og ellers kigge på paneristi.com. Check den del der hedder "reference section", den giver et meget godt overblik over modellerne. Både eksisterende og udgåede modeller. For flere af modellerne er der endda billeder.

hilsener,
Rasmus
Svar
Men det var det samme jeg var igennem til at starte med. Og så kommer det sådan hen ad vejen. Og som Rasmus siger er der på paneristi en god reference section, som kan give dig linket mellem PAM# og et billede og beskrivelse heraf. Hen af vejen går denne reference sektion hen og bliver utilstrækkelig, da den ikke er helt fyldestgørende...læs: "i takt med at du bliver mere og mere nørdet...."

Men der findes et hav af eksperter derude, både i DK og i udlandet, som meget nemt når på forums og emails, og som er hamrende flinke til at hjælpe og dele ud af deres viden.

Sådan kom jeg selv igang, så held og lykke med det, og post endelig hvis du har brug for hjælp eller gode råd Icon_smil
Svar
paneristi.com gav mig lidt overblik.... Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)