DILEMMA - Omega for Rolex?
#1
Jeg er blevet tilbudt at bytte min Omega Speedmaster Ref. 351050, for en datejust 16030, fra 82. Lidt om urerene.
Omega: Fra '99, serviceret for 2 år siden, ingen B&P
Rolex: Fra '82, ingen servicehistorik, Ingen B&P, ej heller ingen original rem eller lænke

Ville i gøre det? Og ville det være en fair deal for mig ??

Ps. Ser rolex'en poleret ud?
İmageİmage
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#2
Jeg ville nok beholde Omegaen.

Mere praktisk (med undtagelse af manglende dato). Fin servicehistorie.

Værdimæssigt er Omegaen nok på højde med Rolexuret.

Rolexuret kunne måske trænge til service om et par år, og det koster jo også en del.

Men det er jo en meget en smagssag. Der er ingen sammenligning.

Jeg kan ikke se om det har været poleret. Det ville da være mærkeligt andet for et ur i den alder, men skulle det have været poleret 1 gang betyder intet. Var det 4 gange betyder det jo noget.
Svar
#3
Tak for svar - af hvad jeg kan finde er der lign. Datejust til salg for omkring 13. Lidt over hvad min omega går for nogle steder. Men har set mig lun på en datejust, men synes der er meget mere karakter over min omega
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#4
Rolex uret har været poleret. Hornene skulle stå helt skarpt hvis det skulle være upoleret.
Svar
#5
S.Milo Skrev:Rolex uret har været poleret. Hornene skulle stå helt skarpt hvis det skulle være upoleret.

Så længe det ikke har været skampoleret. Vil du mene det?
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#6
Hej Jacob

Jeg synes din Omega er meget smukkere end Rolexen, den har meget mere karakter og særpræg. Jeg har jo set din Omega indvendig og husker at den så rigtig fin ud Icon_e_biggrin
Hilsen
Per Nielsen
Svar
#7
Tak for svar Per - regner med at tag til Kbh og se den i weekenden, så må vi se hvad det giver af mavefornemmelse Icon_e_biggrin
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#8
UPDATE: Fik skrevet frem og tilbage med sælgere, og han virker som en rigtig good guy. I dag fik jeg chancen for at prøve en Bulova Datejust2, og må desværre erkende at jeg ikke den samme følelse som min Omega giver mig. Selvom byttet nok havde givet en økonomisk gevinst - Heldigvis er penge ikke alt Icon_e_biggrin
If you ain't using it, you abusing it!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)