Ny i Omega ure, søger lidt hjælp til valg af det rigtige ur
Kære Forum,

Som Ny I omega Vintage ur, er et en sand fornøjelse at læse jeres råd og dialoger her på sitet, samt mærke jeres lidenskab for Omega Ure.
Jeg har selv et par spørgsmål, som knytter sig hvor jeg skal handle, hvilket ur og kaliber jeg skal vælge og undgå, samt prisniveauet og slutteligt et konkret ur jeg er interesseret i.

- som nu har jeg intet begreb, udover hvad jeg kan læse mig til, om Omega Ure. Derfor havde jeg tænkt mig at handle hos en urmager som sælger vintage Omega ure, således at uret er serviceret, m. Ny rem, nyt glas, samt en garanti. Jeg ved godt at alt det "koster" men jeg ser det som en slags garanti for der er utallige ure derude, og jeg frygter at købe katten i sækken. Har I en holdning til det, og evt. Et par anbefalinger.

- mht. Uret, så har jeg set mig varm på et klassist seamaster fra 1963-68 evt. I deville versionen. Jeg er ude efter et simpelt ur i stålkasse, gerne m. Sølv skive og stål visere. Jeg er lidt usikker på forskellen på de to versioner af ure, samt at jeg kan se at forskellige kalibere er nævnt. 285, 269, 601. Har I en holdning til kvalitet, eftertragtethed, samt forskel og preference af kaliber?

- jeg kan se at priserne hos urmagere for modeller i fornuftig stand ligger fra 4000kr og op til 7500. Har I en holdning til havd et godt ur, med papirer, samt ovennævnte "sikkerhed" bør koste?

- slutteligt vil jeg høre jeres holdtil nedenstående ur. Er dette et fornuftigt køb og evt. Hvad skal jeg være særlig opmærksom i denne forbindelse. Jeg har eferpurgt yderligere billeder og lidt historik på uret.

På forhånd tak!

Mvh.
Rasmus
Se vedhæftede billede af nedenstående ur
Ca. 1962 ( serie nr. 19.237.XXX ). Manuelt optræk ( cal. 269 ). Rustfrit stål. God og original stand.
Svar
Hvis du interesserer dig for Omega, så prøv at tage kontakt til TDN, han vil nok kunne hjælpe dig videre.

Her er et bud på en lidt mere speciel vintage Omega:
http://www.ebay.de/itm/1950iger-OMEGA-Se...43d49e4cc8
Svar
Hej Rasmus - og velkommen til!

Befinder du dig i Jylland eller Kbh?? I Kbh. er der en del gode vintage-forhandlere - check "Good Guys/Bad Guys" forum!

Hvis du sætter dig lidt mere ind i sagerne vil du dog forholdsvis nemt kunne finde et ur privat og evt. få lavet service bagefter (skal naturligvis afspejles i prisen)

Disse ure optræder sjældent/aldrig som forfalskninger, men tit med en uskøn blanding af gamle og nye dele (kasse, værk, skive, visere mm.) og det skal du have 100% styr på når du køber uret - nogle dele kan være svære at få fat i!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)