Valg af mit første Rolex
Jeg har mit første "rigtige" ur til gode, men har længe overvejet at købe mit første Rolex.
Mit valg står imellem et nyere Submariner 16610ln/116610ln og 116622 Yacht Master I med blå skive. Jeg er nok mest til Yacht Master, dels pga. den flotte blå skive og dels at Submariner er så populær/mainstream (hvis man kan sige sådan om et Rolex?)
Min bekymring går på hvor svært det er at sælge et Yacht master eller bytte det til et Submariner, uden at tabe alt for meget - hvis jeg fortryder..
Til info, jeg køber uret for at bruge til hverdag.
Er der nogen af jer ur-nørder (sagt i respekt) herinde der har en mening om mit valg og bekymring?
Svar
Hej og velkommen til!

Jeg kunne sagtens finde på at anskaffe mig et YM, hvor jeg dog nok ville gå efter et i guld, som jo er betydeligt dyrere.

Jeg kan også sagtens forstå dine overvejelser. Den klassiske Sub i både den helt nye og lidt ældre model er jo altså ure, man ser tit, og som på en måde er mainstream, som du siger. Men når du nu går i sådanne Rolex tanker er jeg slet ikke i tvivl om, at du vil blive glad for en af dem. Også selvom du ser dem rundt omkring. YM ser man sjældnere, og det er givet ikke helt så nemt at sælge igen, hvis det skulle blive aktuelt. Du kan jo selv gå ind på chrono24 og se, hvad de sælges til i forskellige årgange.

Det lyder lidt som om du gerne vil have at nogen skal sige "så køb dog en YM". Det er jo altså dig, der skal vælge, men jeg er sikker på, at en YM vil give dig masser af glæde. Og selvom det er rart at vide, at den kan sælges igen, bør det altså være den daglige glæde, der tæller højst.

Og hvis du så ender med en YM, så er du velkommen til at poste billeder, for vi ser dem altså ikke så tit!

/Bjørn.
Svar
The YM with blue dial is one of the most beautiful models Rolex have made for years . It will i think sell quicker than any sub in the future . No doubt in my mind , subs are so common today .I would go for the YM .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Det er noget af en prisdifference Icon_smil Men hvis prisen er underordnet, så ville jeg klart gå efter YM! Det er ikke et ur du ser i hverdagen (jeg gør hvert fald ikke), og så er det bare hamrende flot og anderledes. En sub vil blive genkendt hurtigt af "pøblen", hvorimod der vil være mere mystik med YM, dog ikke for urkendere, der vil sende lange øjne efter det Icon_e_biggrin

Hvis jeg var dig ville jeg tage til nærmeste Rolex AD, og så prøve begge ure (måske endda flere) på armen, og så gå efter det maven begærer. Oprindeligt var jeg fuldstændig skudt i Daytona med hvid urskive, men da jeg prøvede det på armen, så var det sorte bare pænere. Det var en stor kamel at sluge, i og med jeg havde drømt om det ur i årevis, men jeg lod hjertet bestemme, og har bestemt ikke fortrudt at det blev det sorte Icon_cool Icon_e_biggrin
Alt godt.

Hr. Sonne
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)