Den tidløse klassiker
Jeg er meget begejstret for de nyere, fordi jeg elsker den nye lænke! Den er mere fast og ikke så slasket. Jeg har selv lige købt en ny sub. Men jeg kan godt se de gamle også er flotte og kan noget, men jeg fortryder ikke at jeg har valgt en ny sub!
Svar
İmage
Svar
NIKO_AJ Skrev:İmage
Det er sgu et lækkert ur!
Jeg er så vild med det tidløse design, som til trods for (næsten) at være det samme efter 50 år, stadigvæk er "moderne".

Desværre rækker min ur-opsparing, som førhen var tiltænkt og klar til køb af et speedmaster, ikke til et submariner endnu.
Der går formentlig ikke lang tid, og det skal nok ende med at blive til køb af et nyt submariner 114060 Icon_e_smile

Ps. kan også anbefale denne billedserie:
[url]"http://100percent-rolex.blogspot.dk/2012/08/114060-put-to-test.html">http://100percent-rolex.blogspot.dk/201 ... -test.html[/url]
Svar
Citat:Hvorfor lige den årgang?
Fordi årgang 2000 til 2008 får du mest for pengene.
Modellen er stadigvæg den klassiske med stifthuller i hornene.
Modellen fra 2000 og videre pga. at uret fik Luminova visere og timemarkeringer i 2000 - og de duer / fungerer (i stedet for død Tritium i de tidligere modeller). Og så behøver man ikke at lytte til salgsgas om "de eftertragtede tritiumsmarkeringer".
Indtil 2008 pga at 2009 kommer allerede den ny version med COSC cert. værk og som koster mere.
Modellerne mellem 2000 og 2008 er ligeledes billige = 26 - 28K (betal venligst ikke mere)
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Du kan roligt stole på John. Og når han skriver:

Tio Malo Skrev:Og så behøver man ikke at lytte til salgsgas om "de eftertragtede tritiumsmarkeringer".

så vil jeg gerne lige kommentere: Tritium er efter manges opfattelse "the real thing", og det er det måske også set i et historisk perspektiv. Og netop på den baggrund gik jeg specifikt efter en "T<25" skive, da jeg i sin tid købte min explorer; altså udelukkende fordi "det skulle det være". Men jeg synes faktisk, at det moderne luminova er langt mere anvendeligt, fordi man kan lade det op ved sengetid, og så kan uret aflæses hele natten. Jeg har både den omtalte explorer (fra ca 2000) og en GMT (fra ca 1989) med tritium, og de kan godt nok begge anes kl. fire om morgenen, hvis det er helt mørkt. Men de kan reelt ikke aflæses - især ikke på denne årstid.

Jeg har faktisk præsteret at have et "natur" (der er bindestreg efter de første tre bogstaver!), hvis jeg iøvrigt går med et tritium ur, så jeg ikke behøver at trykke på en eller anden knap på min mobilos, der får den til at lyse hele soveværelset op, som var det dagslys.

Subman Skrev:det skal nok ende med at blive til køb af et nyt submariner 114060

Som John antyder, så er det måske ikke nogen grund til at vælge det nyeste, nye. Det virker som om, du ikke har behov for dato, og så tror jeg at de årgange af den tidligere model, som John nævner, ganske givet vil være tilfredsstillende for dig.

/Bjørn.
Svar
Du kan læse lidt mere om forskelle på de forskellige årgange på den danske side <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.subcentral.dk">www.subcentral.dk</a><!-- w -->
vh Hans Henrik
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)