Bedste værktøj til at skifte rem på et PO?
#1
Hej.

Jeg har fået et ganske flot PO indad døren med et par forskellige remme til - bl.a. en lænke. Da mit andet ur er med læderrem, plejer jeg ikke hverken at skifte rem eller tilføje/fjerne led. Er der nogle klogehoveder, der kan lede mig i retning af, hvilket værktøj der er mest optimalt - det kan både være noget selvopfundet såvel som "professionelt"?

Endvidere - Mht. polering af førnævnte lænke (børstet stainless steel), hvad vil i så anbefale? Eftersigende er klude som Cape Cod kun til blanke overflader - eller er jeg helt galt på den?

På forhånd tak
/Stig
Svar
#2
joachimstig Skrev:Hej.

Jeg har fået et ganske flot PO indad døren med et par forskellige remme til - bl.a. en lænke. Da mit andet ur er med læderrem, plejer jeg ikke hverken at skifte rem eller tilføje/fjerne led. Er der nogle klogehoveder, der kan lede mig i retning af, hvilket værktøj der er mest optimalt - det kan både være noget selvopfundet såvel som "professionelt"?

Endvidere - Mht. polering af førnævnte lænke (børstet stainless steel), hvad vil i så anbefale? Eftersigende er klude som Cape Cod kun til blanke overflader - eller er jeg helt galt på den?

På forhånd tak
/Stig
Først og fremmest velkommen til ItsTime.dk Icon_razz

Dernæst så har du helt ret i at Cape Cod kun er til blanke flader - brug det endelig ikke på børstede. Der er mange metoder til at ordne en børstet lænke, men hvis du ikke har prøvet det før, ville jeg gå til en urmager og få ham til at hjælpe med det. Hvis du vil gøre det selv, er det en god ide at prøve på en "billigere" lænke først, da det vil være synd at få gjort det forkert på en dyr lænke til et PO. Der er flere herinde der har erfaringer med at "gøre det selv" og måske nogle af dem stemmer i med gode råd?

Mht. til værktøj, så fås det i mange kvaliteter. Et godt sted at starte (fin kvalitet til rimelige penge) er her [url]"http://www.ct-watches.dk/tilbehor/vaerktoj/product/listing" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ct-watches.dk/tilbehor/vaerk ... ct/listing[/url] Det er i DK fra en kendt "Good guy" og med det kan du klare det meste.
Svar
#3
Stor tak for svar, Kim!

Rigtig god aften.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)