Kan den hives hjem?
#11
gmt-geek Skrev:
Stefan H. Skrev:Problemet ligger bare der, når man har lagt et budget og prisen så allerede er en smule udenfor det, og de så lige smider 200€ oveni prisen Icon_e_wink

Uden at virke negativ så tror jeg generelt at du skal tænke dig om en ekstra gang før du køber en Speedy hvis 200 euro kan vælte læsset....

Skal der skrues på sådan et ur kommer du ikke langt for eks. 200 euro bobs!

Anyway - et fedt ur, men luksus koster - også at holde ved lige....

Vh. Jon

Men det er ikke kun 200 €, fordi jeg startede med at have et budget på ca. 15000 så finder jeg så det her ur der er 1500kr. dyrere, og det er så okay tænker jeg, men når der så kommer yderligere 1500 kr. oveni så bliver det lige pludselig mange penge. fordi så er jeg jo gået 20% over budgettet. Det er så der hvor jeg synes jeg ikke gider at gå længere.
Og man kan jo ikke blive ved med at se bort fra det budget man lagde til at starte med, eller også kunne man ligeså godt gå ud og købe et endnu dyrere ur der er endnu længere væk fra ens økonomiske situation.
Jeg er kun en ung knøs på 19 år og for mig er 3000 kr. en del penge at gå over budget

Jeg har taget højde for diverse reparationer der måtte komme. Icon_razz
Svar
#12
Stefan H. Skrev:
gmt-geek Skrev:
Stefan H. Skrev:Problemet ligger bare der, når man har lagt et budget og prisen så allerede er en smule udenfor det, og de så lige smider 200€ oveni prisen Icon_e_wink

Uden at virke negativ så tror jeg generelt at du skal tænke dig om en ekstra gang før du køber en Speedy hvis 200 euro kan vælte læsset....

Skal der skrues på sådan et ur kommer du ikke langt for eks. 200 euro bobs!

Anyway - et fedt ur, men luksus koster - også at holde ved lige....

Vh. Jon

.
.
.

Jeg har taget højde for diverse reparationer der måtte komme. Icon_razz

Oki - klart at man ikke bare skal komme længere og længere væk fra den pose penge man havde tænkt sig at bruge i første omgang!

Det var mere det sidste som du også nævner mht. service og rep. jeg mente kunne løbe op men det har du jo taget højde for! Icon_e_wink

Nu snakker jeg helt for egen regning, men jeg ville aldrig købe et ur uden for DK's grænser uden altid at have et evt. service allerede fra dag 1 med i mine betragtninger!
- med mindre det selvfølgelig er et spritnyt ur eller uret stadig er indenfor garanti periode og stadig kan laves UB. hos danske AD'er....

Dermed ikke sagt at jeg ikke køber ure uden for DK - jeg gør stort set ikke andet, men jeg er altid klar over risikoen forbundet med dette!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#13
Da jeg var dernede i butikken ventede jeg 10 minutter og så havde de fået fat i 5 af de 6 ure jeg spurgte om. Den anden kunne ses om eftermiddagen sagde de, da den var et stykke væk.

De fleste i Italien snakker meget dårlig engelsk og i nødstilfælde får jeg min søster, som har boet i Rom i 27 år, til at forklare sig. Men i denne butik var der 3 på job, og den ene var ok i engelsk, og den anden kunne forstå lidt, men konne ikke svare meget igen og urmageren selv kunne intet engelsk. Men alt i alt så kan man få det man vil have hvis de har det.
Svar
#14
gmt-geek Skrev:Oki - klart at man ikke bare skal komme længere og længere væk fra den pose penge man havde tænkt sig at bruge i første omgang!

Det var mere det sidste som du også nævner mht. service og rep. jeg mente kunne løbe op men det har du jo taget højde for! Icon_e_wink

Nu snakker jeg helt for egen regning, men jeg ville aldrig købe et ur uden for DK's grænser uden altid at have et evt. service allerede fra dag 1 med i mine betragtninger!
- med mindre det selvfølgelig er et spritnyt ur eller uret stadig er indenfor garanti periode og stadig kan laves UB. hos danske AD'er....

Dermed ikke sagt at jeg ikke køber ure uden for DK - jeg gør stort set ikke andet, men jeg er altid klar over risikoen forbundet med dette!

Vh. Jon
Plejer du altid at smide det til service lige når du får det, eller plejer du bare at have nogle penge klar, til hvis det bliver nødvendigt eller hvordan skal det forståes ?
Svar
#15
Har ikke lige læst alle svar, så kan være jeg gentager andre.

Men så længe du ikke har fortalt sælger at du ønsker at købe til den annoncerede pris, så er der ingen lov der forhindrer dem i at rette prisen hvis de selv konstaterer den står forkert. Du har ikke, ej heller efter dansk lov, krav på at købe en vare til en annonceret pris, hvis sælger af sig selv og inden du "slår til" retter denne pris.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#16
For lige at lave en opfølger, så skrev jeg til dem at jeg var ærgerlig ang. prisen, men jeg ville gerne købe uret hvis jeg kunne få det til 2200€. til det svarede de at det ikke var et ur de kunne give rabat på. Og det blev derfor ikke til nogen handel.
Som det også blev nævnt er det ikke noget unika, og derfor må jeg jo bare i gang med at lede videre Icon_e_wink
I skal alle have mange tak for svarene!
Svar
#17
Stefan H. Skrev:
gmt-geek Skrev:Oki - klart at man ikke bare skal komme længere og længere væk fra den pose penge man havde tænkt sig at bruge i første omgang!

Det var mere det sidste som du også nævner mht. service og rep. jeg mente kunne løbe op men det har du jo taget højde for! Icon_e_wink

Nu snakker jeg helt for egen regning, men jeg ville aldrig købe et ur uden for DK's grænser uden altid at have et evt. service allerede fra dag 1 med i mine betragtninger!
- med mindre det selvfølgelig er et spritnyt ur eller uret stadig er indenfor garanti periode og stadig kan laves UB. hos danske AD'er....

Dermed ikke sagt at jeg ikke køber ure uden for DK - jeg gør stort set ikke andet, men jeg er altid klar over risikoen forbundet med dette!

Vh. Jon
Plejer du altid at smide det til service lige når du får det, eller plejer du bare at have nogle penge klar, til hvis det bliver nødvendigt eller hvordan skal det forståes ?

Selvfølgelig ikke - men man skal være parat til at det er sådan landet ligger ligegyldigt hvad man ellers er blevet fyldt med af salgs gejl! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#18
Citat:Selvfølgelig ikke - men man skal være parat til at det er sådan landet ligger ligegyldigt hvad man ellers er blevet fyldt med af salgs gejl! Icon_e_wink

Vh. Jon
okay så har vi det vist på samme måde Icon_razz
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: