Min ur rejse
Syntes ðet er sjovt at læse om de ure vi har været "i gennem" på vores rejse som ur tosse,
Og da jeg selv har været lidt omkring så ville jeg lige ligge min rejse herind også.

Første seriøse ur var for mig min 200m Seiko diver som jeg fik da jeg var ca 14 år gammel,
Uret fungerer som min beater den dag i dag og har været igennem ufattelige tæsk,
Helt klart der min fascination for Seiko startet. Icon_cool

Næste ur var et Omega Seamaster med 2254 lay out men med batteri ( mekanisk havde ikke fået fat Icon_e_wink )
Var sikker på at det skulle være mit sidste ur, endte dog med at blive det sidste jeg købte fra sprit nyt.

Så opdagede jeg mekanik verden og Oris så Omegaen måtte afsted og ind kom et,
Oris Carlos Coste Lim.ed 2000m fedt ur som jeg stadigvæk kan savne.

Efter mange timers læsning begyndte jeg at sætte mere og mere focus på værkerne og JLC blev "opdaget"
Så "drømmen" skulle udleves nemlig at eje et JLC selv derfor kom et JLC Master Compressor Memovox ind sammen
Med Oriset da jeg have en beater,diver og dress teori.

Men til sidst måtte Oriset afsted da jeg ønskede noget mere klassisk og gerne inhouse som JLCet
Og da jeg havde læst ind på Seiko prospex serie og var blevet helt betaget skulle den afprøves,
Derfor røg Oriset ud og ind kom et Seiko Marinemaster SBDX001 super fedt ur som altid vil være in my watch heaven.

Så sendte Rolex deres deep sea på markedet og jeg fik den ind under huden,
Kom frem til at det ur skulle afprøves var det ikke noget kunne jeg altid finde de to ure jeg havde igen,
Da jeg var meget glad for dem, så afsted røg JLCet jeg bliver aldrig 100% overbevist om at det var en god ide at sælge,
Det ur men det er cool nok.

Men afsted røg de og jeg indkøbte den nye Rolex Sub da den var nemmere at bytte til en Deep sea
end dem jeg havde,En masse ting som jeg ikke selv var herre over skete der gjorde at jeg ikke fik købt uret, men endte med at jeg blev Dødtræt af urverden og den danske især.

Det endte med at jeg intet ur købte men brugte pengene til noget andet og gik en masse med mit gamle Seiko igen,
Stille kom kløen dog tilbage og et Sinn U1 blev købt da jeg altid havde kigget på det ur,
Et rigtig fedt ur som dog i mine øjne har et par fejl og det virker ikke for mig som det eneste ur,
Den gamle kærlighed til SBDX001 blusede op igen så den blev indkøbt igen og U1eren blev solgt
Havde regnet med at det bare skulle være det,
men skæben ville at jeg fik det ur stjålet under et indbrud i vores hus, Så derfor skulle jeg finde ud af noget nyt.

Deep Sea tankerne kom op igen men mens jeg gik og overvejede hvad der skulle ske kom der et ur til salg,
Som havde været på min most wanted liste siden jeg læste Seiko Prospex, den har altid for mig stået som kongen inden for serien så den kløe blev jeg efter lidt betænkningstid nødt til at klø, uret er et Seiko Marinemaster SBDB001.

Der står jeg i dag uret har indfriet alle mine høje forventninger og jeg kan sagtens se mig med det ur mange år frem,
Om jeg køber noget mere ind sammen med Marinemasteren ved jeg ikke men der er da et par ure jeg stadigvæk
Syntes jeg mangler at prøve.

I tilfældig rækkefølge

1.Rolex Deep Sea den er stadigvæk i bevistheden og en dag må den nok prøves Icon_e_wink
2. Oris Prodiver Date en fed diver fra mit "hofmærke" som rummer alt det jeg finder fedt ved Oris. Icon_cool
3. JLC mærket står mit hjerte utrolig nær og kommer muligheden skal jeg have et igen, gerne i guld Icon_e_wink

Tak for du holdte ud og gad at læse med Icon_clap
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Fed historie Stensbjerg. Den skulle næsten have været postet i det generelle forum, det er jo ikke noget decideret review. Men uanset, tak fordi du delte den Icon_e_biggrin1
Svar
Vi rykker den da lige op Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)