Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Det minder rigtig meget i design mht. urskiven og urkasse om det mekanikse Inexur jeg har til 1.500 kr.
Det går ok, men hvis det får mange rystelser og bliver værket bliver stresset så kommer det pludselig til at vinde 2 minutter i timen. Det sket for en kammerat, som købte det samme ur og han maler og det blev for meget for uret.
Jeg laver kontorarbejde og så holder uret fint. Det ser spændende ud, men går det i stykker er det svært at få det repareret.
Dog er uret nøjagtighed interesant. Mit Inex vandt de første 6 måneder mellem 10 og 15 sekunder i døgnet. Efter 6 - 12 måneder lå det på + 10 til - 12 sekunder i døgnet, så det begynder hurtig at tabe tid. Bedre burde det jo være med det Touribollion, men måske ikke meget
•
Svar: 455
Tråde: 121
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Mener Bo Mølbak havde et for nogle år siden. Han må vide noget om kvaliteten.
MVH Jan
•
Svar: 1,636
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
I stedet for kr 15.000,00 kan du få en ægte tourbillion for omkring kr 4.000,00
[url]"http://www.ablogtowatch.com/aatos-tiago-review-is-this-the-cheapest-tourbillon-watch-in-the-world/">http://www.ablogtowatch.com/aatos-tiago ... the-world/[/url]
•
Svar: 23
Tråde: 8
Jeg tror det INEX Stenstrup snakker om, bare har en åben balance, men ved det ikke, det er jo Stenstrup som har det på armen.
Uret her, er korrekt tourboulion, som kører meget stabilt, jeg har checket nøjagtigheden over de sidste 2 uger.
Men jeg kan se at jeg nok lige skal kikke mig lidt rundt på markedet inden jeg springer til, for kr. 4000,- er meget bedre end kr.15.000,-
•
Svar: 1,295
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Ja, det er bare en åben balance, men jeg tænker på at urværkets holdbarhed ikke var bedre og så er 15.000 kr meget. Men det er sjovt med et til 4.000 kr. Det er da sjovt synes jeg at have sådan et ur i en ursamling og skåner man det skal man være uheldig for at det ligefrem går i stykker. Men tourbillionen på uret til 15.000 kr. ser noget mere sofistikeret ud end det til 4.000 kr.
Hvis jeg skulle have et ville jeg nok gå for den til 4.000 kr. Der er ikke så meget at tabe når den er slidt op.
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Jeg havde aldrig købt det... Har set for meget Kina skrammel.
Fordomsfuldt? Ja... Men dog baseret på et informeret gæt. Især materialekvalitet og forarbejdningsniveau er for lavt i det gennemsnitlige Kinesiske no-name/private label ur. Forarbejdningsniveauet er nok mere en arbejdsskade, for jeg gider ikke se på det. Men materialekvaliteten har direkte betydning for urets funktion fremadrettet. Det kan forarbejdningsniveauet også. Hvis overfladefinishen er dårlig på den æstetiske del af delene, hvad er den så på de funktionelle flader?
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
"Skal ikke".
Jeg tror heller ikke at du bliver glad for den. Det er bestemt dejligt at kigge paa en Tourbillon, men den har zero praktisk nyttivaerdi. Hvis den gaar i staa, finder du ingen som kan eller gider at servicere den. Lad vaere!
Skift ur, når du står op!
•
Svar: 23
Tråde: 8
Jeg har besluttet mig til at sige nej.
Især fordi jeg fandt mig en lækker guld Reverso, af de gamle mekaniske, til € 2800,- på loppemarked.
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
HenrikCannes Skrev:Jeg har besluttet mig til at sige nej.
Især fordi jeg fandt mig en lækker guld Reverso, af de gamle mekaniske, til € 2800,- på loppemarked.
Hvorfor er jeg nu misundelig...
Skift ur, når du står op!
•