et ur med 9 liv..
Mit allerførste ur fik jeg som 7-årig i 1972.. Gik med det til 7-8. klasse hvor jeg ca. i 78 fik et lcd-ur..(noget efter de røde Pulsar P2 007 ure der kom frem i 73 og som jeg var dybt facineret af) havde så lidt af hvert op gennem firserne (Swatch Seiko 100 etc).. uret røg ned i en kasse hjemme hos mine forældrer.. jeg flyttede hjemmefra i 1988, og mente at jeg ikke havde mere gøjl liggende hos de gamle og uret var glemt...mødte ex-en i 92 og da jeg blev 30 i 95 blev der råd til en 1680-er..efter nogle år ville jeg have uret vurderet ca. år 2001 og fik at vide af det var pænt meget værd (siden solgt via John A).. begyndte så virkelig at interessere mig for ure, mødte så her Morgan, Eik, Thor, Kristian H Krognos, Mølbak, Jan Kirk og alle ur-drengene fra dengang...

Under en samtale med mine forældre i ca. 2002-3, nævnte min far, at jeg lige havde glemt nogle stumper fra dengang jeg flyttede hjemmefra.. og bum, Belcaen poppede op og jeg tog den indtil krognos og fik den renoveret. siden da er der løbet meget vand i åen og jeg blev i huhej hast skilt i 09...Fik en masse kasser med uden at kigge i dem..For 1 mdr. siden fik jeg så efter 4 år i lejlighed et rækkehus af boligselskabet..Nu hvor der er blevet muget ud og kasser tømt, poppede uret op igen...Mit første ur ever, går perfekt, har overlevet 40 år og sidder nu på min arm igen som for 40 år siden...

İmage
....
Svar
Fed historie og fedt ur, Michael !! Icon_e_biggrin

Det viser bare, at der er nogle ure, der bare hænger ved !!

Super, at barndommens ur sådan dukker op igen - og så ligefrem her op til Jul !! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)