Orange Orient 300m
Joepete Skrev:Jeg kan godt følge din tankegang, John, men med Seiko, der giver det dog ingen mening at opsætte et minimumskriterium om 300m vandtæthed. Seikos "Professional" ure starter ved denne grad af vandtæthed, og der findes masser af andre Seikøer, som kan klare den brug, som du her taler om.

Seiko har konstrueret divere i mange årtier, og de er rigtig gode til det. Over årene har de introduceret en masse nye "teknologier", og de har hele tiden gjort deres divere bedre og bedre. Af en eller anden årsag, så er de ikke røget med på bølgen om at konstruere divere, som kan holde til meget høje dybder. Som jeg har lært firmaet at kende, så er der en logisk årsag hertil: Uret sidder på håndleddet af et menneske, og derfor er et max på 1000m rigeligt - og det har fabrikanten jo egentlig ret i Icon_e_confused
Fuldstændigt ret i. Alt derudover er bare sjovt - men det er jo også tilladt - og giver måske nogen en større sikkerhed for at den klarer den almindelige dykning. Det tror jeg dog faktisk er ret uden betydning i forhold til at dykke 20 meter.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis du skal bære både livrem og seler med dig i pølen, John, så er der ingen vej uden om denneher som perfekt match til "outfitet" Icon_razz :

İmage

En lille let sag i stål, titanium og keramisk materiale. I øvrigt, så skal de 1000m på skiven tages helt bogstavelige, så dyk bare dernedaf Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Da jeg talte med en forum bruger her den anden dag, der var han i tvivl om, hvorvidt Orient´en havde safirglas eller hærdet mineralglas. Jeg har undersøgt tingene, og det ER et 5,3 mm safirglas, som sidder på uret. På billedet nedenfor har jeg forsøgt at vise glassets tykkelse. Bemærk, at chapter ring og glas er næsten lige kraftige Icon_e_surprised

İmage

Bagkassen har ikke samme "udsmykningsniveau", som f.eks. de moderne Seamaster´s, men den kan dog godt være sig selv bekendt. Ydermere, så holder den fast i den "gode gamle" japanske tradition, hvor man på bagkassen kan aflæse mange relevante informationer om modellen - og så er den naturligvis "Made in Japan" Icon_e_biggrin

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Joepete

En supergod anmeldelse af et rigtigt fedt ur, jeg har dog aldrig ejet et endnu, men kunne da godt bruge et, og så er det endda med safirglas, hvilket jeg ikke troede. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Dejligt at høre en beskrivelse om Orint. Jeg har kikket på M-Force fra Orint er der nogle der kender den og er kvaliteten i orden
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)