Din nummer et fra Japan
Jeg satser meget på at vi at vi kunne få sat noget op her i maj Icon_cool ,
jeg forstår godt dine tanker Klaus det var bla. også en af grundene til at jeg ikke købte en DSer her første gang jeg stod med pengene i hånden.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Back to track: Mit nummer et fra Japan:
Jeg var sikkert for nogle år siden at når dette spørgsmål dukker op engang i fremtiden, vil jeg med klar stemme sige "MM300 (eller MM600)".
Sådant blev det ikke.
Den gode Jesper Watchfreak 2003 (fra den anden DK forum) tilbød mig sidste sommer sin moddede SKX007. Uret var lidt interessant i sit meget enkelt grafisk udtryk, som jeg fik skubbet helt til kanten ved at skifte den medfølgende enkle skive på (som ligner en del en tritium-dot 5513 Rolex-skive) og som dækker den lidt visuelt urolige day-date funktion. Sagen blev fuldført med en sort polyurethan remme (med buede ender som tilslutter sig til kassen).
Ikke nok med det visuelle. Jeg var godt vidende om at uret er den billigste mekanisk fra Seiko, en entry level klokke som ikke havde ry for at præsentere gangmæssigt precission. Derfor var overraskelsen stor, når jeg efter 4 måneders test (uret på 24/7, som altid) kunne se at det havde avanceret ca. 2 sek. / døgn.
Klokken har også været under vandet og skruekronen har holdt vandet udenfor - naturligtvis.
Så, min nummer et fra Japan er her (med den mindre modifikation at Citizen Pingo har været mit backupdykker, i hver fald indtil den sidste (dykker-) ferie hvor jeg havde Seiko´en med som reserveklokke):

İmage

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har ikke meget erfaring med Japanske ure men har da ejet - 5-6 stykker.

Mit første seiko købte jeg i ca 1980 for 800 kr. Det var naturligvis quarts. det var gulddouble og det var på en lænke. Ved første batteriskift fik jeg også skiftet det stærkt ridsede mineralglas til safir glas og uret fulgte mig i tyndt og tykt indtil ca 2002 hvor det endelig måtte skrottes. På det tidspunkt var jeg fanget af ideen om at næste ur skulle vøære som svigerfars et gammelt Omega. Og I ved jo hvad det endte med.

Men jeg købte faktisk 3 Seiko ure med mekanisk værk omkring 2004 i en periode hvor jeg skulle prøve forskellige muligheder af. det ene fik min søn og han har det endnu de 2 andre blev vist solgt på auktion til GTG i Horsens.

İmage

Men så købte jeg faktisk også et Orange monster engang - senere. Det må have været omkring 2008. det skulle bruges til strandur, men jeg tror aldrig jeg tog det på på stranden. jeg syntes vistnok at det alligevel var alt for stort og synligt, så det blev også solgt igen.

Nå men sidste år købte jeg så et meget fint Seiko til min ikon samling - et Grand Seiko fra slut 60'erne. et ur som skal være fuldt på højde med samtidige Constellations og Rolex Oyester Date Just.

Det er nu ved at blive sat istand ..... seiko er ikke noget man bare lige sætter istand i DK, det tager tid, men jeg tror på at jeg kan vise billeder af det færdige ur før sommerferien. Og det er så mit 6. Seiko, men det bliver mit nummer 1 er jeg sikker på.

vh baun
[-]
  • millan renatus
Svar
Lyder godt Baun Grand Seiko er altid guf. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)