17-03-2013, 08:56 PM
Hvilke ure kan vi klassificere som neo-klassisk IWC?
I den meget dyrere genre er jeg sikker på der er mange specielle og fede ure, men jeg har svært ved at forholde mig til dem, så dem syntes jeg vi skal holde udenfor diskussionen
3536-01/02/03
Egentligt mener jeg Ti modellen er fedest og har mest IWC pedigree, her tænker jeg materialet og det link der er til BUND klokken.
De to andre så vidt vides er lavet i meget færre eksemplarer, og derfor måske mere eftertragtede.
3227-01
Ingenieur'en genfødt, inhouse værk og med en ægte IWC innovation i form af pellaton winderen, mere er der vel ikke at sige om det.
3251-01
Klassisk IWC WWW ur, med en smule Kurt Klaus magi i iform af UTC modulet.
En eller anden GST chronograf?
Hvilken? Egentligt mener jeg AT chrono 3719 er ret repræsentativ og er en skøn homage til de tidlige supercompressor AT'ere med indvendig lynette.
Men GST chrono'erne er jo lavet i uendeligt mange varianter.
Hvad er der der ellers af bud eller kommentarer til mine forslag?
I den meget dyrere genre er jeg sikker på der er mange specielle og fede ure, men jeg har svært ved at forholde mig til dem, så dem syntes jeg vi skal holde udenfor diskussionen
3536-01/02/03
Egentligt mener jeg Ti modellen er fedest og har mest IWC pedigree, her tænker jeg materialet og det link der er til BUND klokken.
De to andre så vidt vides er lavet i meget færre eksemplarer, og derfor måske mere eftertragtede.
3227-01
Ingenieur'en genfødt, inhouse værk og med en ægte IWC innovation i form af pellaton winderen, mere er der vel ikke at sige om det.
3251-01
Klassisk IWC WWW ur, med en smule Kurt Klaus magi i iform af UTC modulet.
En eller anden GST chronograf?
Hvilken? Egentligt mener jeg AT chrono 3719 er ret repræsentativ og er en skøn homage til de tidlige supercompressor AT'ere med indvendig lynette.
Men GST chrono'erne er jo lavet i uendeligt mange varianter.
Hvad er der der ellers af bud eller kommentarer til mine forslag?
Lever i min egen lille dykkerklokke..

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)