Neo klassisk IWC?
Hvilke ure kan vi klassificere som neo-klassisk IWC?
I den meget dyrere genre er jeg sikker på der er mange specielle og fede ure, men jeg har svært ved at forholde mig til dem, så dem syntes jeg vi skal holde udenfor diskussionen

3536-01/02/03
Egentligt mener jeg Ti modellen er fedest og har mest IWC pedigree, her tænker jeg materialet og det link der er til BUND klokken.
De to andre så vidt vides er lavet i meget færre eksemplarer, og derfor måske mere eftertragtede.

3227-01
Ingenieur'en genfødt, inhouse værk og med en ægte IWC innovation i form af pellaton winderen, mere er der vel ikke at sige om det.

3251-01
Klassisk IWC WWW ur, med en smule Kurt Klaus magi i iform af UTC modulet.

En eller anden GST chronograf?
Hvilken? Egentligt mener jeg AT chrono 3719 er ret repræsentativ og er en skøn homage til de tidlige supercompressor AT'ere med indvendig lynette.
Men GST chrono'erne er jo lavet i uendeligt mange varianter.

Hvad er der der ellers af bud eller kommentarer til mine forslag?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Tre gode forslag. Jeg vil nok kun give Ingenieuren ref. 3227 det neo-klassiske stempel. Det har selvfølgelig først og fremmest med værket at gøre og Ingenieur-liniens helt centrale placering i IWCs historie.

De tre ure har (formentlig) også blivende plads i min IWC boks. 3536'eren dog i stål udgaven.
JK
Svar
Spændende indlæg som jeg tror jeg måske skal tænke lidt længere over, men umiddelbart er jeg tilbøjelig til at udpege 3536 som neoklassiker eller skal vi sige med klassiker potentiale.
3536 er egentlig udgivet i ret begrænset antal. Ca. 6000 ialt. Flest titanium, men stål i næsten samme antal. Den hvidskivet klart mest sjælden. Jeg har hørt omtalt i omegnen af 300 stk.
Designet er helt unikt, ikke set før eller siden. Det er en konstant stor interesse omkring 3536 og det er i dag at betragte som et kult-ur. Måske skyldes det at det er et ur i samme boldgade som Rolex Submariner, en slags konkurrent?

3227 har også klassiker poteniale, men på en anden måde. Det er en klassisk model med et design som fortsat udgives i forskellige udgaver. Et fantastisk ur oprindelig designet af Gerald Genta, alene dét gør uret til en klassiker - og selvfølgelig urets værk og kvalitet.

3251 ser jeg ikke umiddelbart som neoklassiker, jeg kan komme på andre fliegermodeller før den model.

Mvh
Michael
İmage
Svar
Jamen så lad os tage fat på 35 36. Jeg mener egentligt at den hvide skive kun er interessant fordi den er sjælden, den klæder ikke tool uret specielt godt.
Selv kan jeg ikke bestemme om det er stål eller titan modellen der er mest spændende, hvis eneste argument er at stål versionen er lavet i 500 eksemplarer mindre end Titan, bliver det vel lidt tyndt.

Der er vist ingen tvivl om 322701'eren :)

Mht. Andre "mere" neo-klassiske fliegere, så skyd endeligt?
Jeg syntes bare at det er et godt bud på et WWW ur fra før Richemont tog over, og som sagt med en Kurt Klaus designet UTC funktion.

Mht. GST chrono'erne er det nok mere en rattrapante vi skal ud i eller hvad?
Måske en titan med perpetual calendar? (som jeg da i øvrigt syntes er nede i nogle menneske priser efterhånden)
Svar
IW3723 er et fantastisk bud på en GST chronograf !
Svar
GST 3707 er i mine øjne en neo klassiker fra IWC
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)