26-09-2012, 01:52 PM
Jeg er ved at lægge sidste hånd på min afhandling og ønsker selvsagt, at den fremstår så præsentabel som mulig. Det er lidt kedeligt med Times New Roman str. 12 eller Calibri str. 11, dobbelt linjeafstand, tabulatorindryk ved afsnit mv.
I den forbindelse vil jeg høre, om nogen af jer har ideer til, hvorledes jeg kan opsætte teksten. Her tænker jeg eksempelvis på:
1) Fonttype og -størrelse (brødtekst, overskrifter, citater og fodnoter)
2) Linjeafstand (- do -)
3) Længde af indryk ved påbegyndelse af nyt afsnit
4) Marginer
5) Indholdsfortegnelse
6) Med videre...
Jeg har selv ok erfaring med at opsætte sådanne dokumenter, men det kunne jo være, at en af jer har en brandgod ide
Min oplevelse er, at indpakningen ALTID har betydninger for, hvorledes modtageren opfatter "produktet".
Måske der findes "paradigmer", som integrerer alle disse elementer i et samlet format?
Hvis I har kendskab til en tekst, som har brugt et format, I finder brugbart, så send gerne dette (i Wordformat, så jeg kan se formatteringerne).
PS: Universiteter har ingen retningslinjer for, hvorledes teksten skal tage sig ud, så det er "fri leg".
Tak.
I den forbindelse vil jeg høre, om nogen af jer har ideer til, hvorledes jeg kan opsætte teksten. Her tænker jeg eksempelvis på:
1) Fonttype og -størrelse (brødtekst, overskrifter, citater og fodnoter)
2) Linjeafstand (- do -)
3) Længde af indryk ved påbegyndelse af nyt afsnit
4) Marginer
5) Indholdsfortegnelse
6) Med videre...
Jeg har selv ok erfaring med at opsætte sådanne dokumenter, men det kunne jo være, at en af jer har en brandgod ide
Måske der findes "paradigmer", som integrerer alle disse elementer i et samlet format?
Hvis I har kendskab til en tekst, som har brugt et format, I finder brugbart, så send gerne dette (i Wordformat, så jeg kan se formatteringerne).
PS: Universiteter har ingen retningslinjer for, hvorledes teksten skal tage sig ud, så det er "fri leg".
Tak.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)