køb af sub 1680 eller 5513
Hejsa allesammen,
efter at haft mange forskellige ure, herunder et par speedmasters og diverse Sinn´s og mange overvejelser, blev jeg enig med mig selv om at en submariner ville være uret, hvis jeg kun skulle have et Icon_e_biggrin
Har solgt mit speedmaster professional og et MK 2 og er ved at sælge mit Sinn 142 og Sinn UX ( det sidste kommer til at gøre ondt desværre) for at have den fornødne kapital til et Rolex Submariner.
Efter mange overvejelser er jeg næsten sikker på at det skal være et 1680 eller evt. et 5513.
Synes at top hatten og skiven på 1680 er helt fantastiske.
Selvom at jeg har brugt meget tid på læse om specielt 1680, er mit problem dog, at jeg ikke har erfaring eller ekspertise til at kunne vurdere de enkelte ure og derfor håber jeg, at i ville være venlige og hjælpe mig på vej.
Har set mange 1680 på Chrono24.dk, Ebay osv. , men er lige faldet over denne 1680 fra 1979, ny serviceret til 34900, her i annonce delen fra Edmund Arnold i København.
Lyder det fornuftigt ? Har ringet til Edmund Arnold for bla. at spørge om skiven er original, men Kenn var på ferie de næste 2 uger, så jeg håbede på lidt hjælp fra en venlig sjæl herinde Icon_e_biggrin
Tusind takker på forhånd
Hilsner
Peer
Svar
Det er lidt svært at se fra de billeder der ligger, men skive og visere ser ud til at være originale (ihvertfald tritium). Lunetten synes jeg ser du at være skiftet med en nyere med luminova.

Og umiddelbart synes jeg at det ser ud til at crown guard er noget poleret, men som sagt er det ikke helt skarpe billeder.

Til sammenligning er her et billede af min sub 5513 (billede taget af Micki - Dreamwatch):

Ps. Du kan også lige checke den 1680 Mads har til salg:
[url]"http://timetowatch.dk/ure.asp?page=195&gr=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://timetowatch.dk/ure.asp?page=195&gr=1[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

İmage
vh Hans Henrik
Svar
Hej Hans Henrik,
først og fremmest tusind takker for din vurdering,- har svært ved at bedømme hvormeget en evt. udskiftet luminova lunette kan påvirke prisen.. Umiddelbart har jeg kun hørt fornuftige ting om Edmund Arnold og uret skulle have haft et service hos Rolex i Hamburg for nylig. Ville det give mening, at få Klarlund til at gennemgå uret eller bør man kunne stole på Edmund Arnold ?
Hvis der ellers er nogle forhandlere / ure i Dk eller Chrono24.dk / ebay ellers andet steds som i kunne anbefale, ville jeg være super taknemmelig Icon_e_biggrin
Og dit 5513 ser fantastisk ud....
Hilsner
Peer
Svar
huba01 Skrev:Hej Hans Henrik,
først og fremmest tusind takker for din vurdering,- har svært ved at bedømme hvormeget en evt. udskiftet luminova lunette kan påvirke prisen.. Umiddelbart har jeg kun hørt fornuftige ting om Edmund Arnold og uret skulle have haft et service hos Rolex i Hamburg for nylig. Ville det give mening, at få Klarlund til at gennemgå uret eller bør man kunne stole på Edmund Arnold ?
Hvis der ellers er nogle forhandlere / ure i Dk eller Chrono24.dk / ebay ellers andet steds som i kunne anbefale, ville jeg være super taknemmelig Icon_e_biggrin
Og dit 5513 ser fantastisk ud....
Hilsner
Peer

Under alle omstændigheder er der et Rolex service papir tilstede hvis det lige er blevet serviceret??

- Hvis det er tilstede ser jeg ingen grund til bekymring for selve urværkets gang - personligt ville jeg i hvert fald ikke smide en tuz hos Klarlund for tjek derefter...

Udskiftede dele har stor betydning for et vintage urs værdi - og specielt de visuelle dele som skive - visere og lynette og om hvorvidt det har været poleret eller ej...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
huba01 Skrev:Hejsa allesammen,
efter at haft mange forskellige ure, herunder et par speedmasters og diverse Sinn´s og mange overvejelser, blev jeg enig med mig selv om at en submariner ville være uret, hvis jeg kun skulle have et Icon_e_biggrin
Har solgt mit speedmaster professional og et MK 2 og er ved at sælge mit Sinn 142 og Sinn UX ( det sidste kommer til at gøre ondt desværre) for at have den fornødne kapital til et Rolex Submariner.
Efter mange overvejelser er jeg næsten sikker på at det skal være et 1680 eller evt. et 5513.
Synes at top hatten og skiven på 1680 er helt fantastiske.
Selvom at jeg har brugt meget tid på læse om specielt 1680, er mit problem dog, at jeg ikke har erfaring eller ekspertise til at kunne vurdere de enkelte ure og derfor håber jeg, at i ville være venlige og hjælpe mig på vej.
Har set mange 1680 på Chrono24.dk, Ebay osv. , men er lige faldet over denne 1680 fra 1979, ny serviceret til 34900, her i annonce delen fra Edmund Arnold i København.
Lyder det fornuftigt ? Har ringet til Edmund Arnold for bla. at spørge om skiven er original, men Kenn var på ferie de næste 2 uger, så jeg håbede på lidt hjælp fra en venlig sjæl herinde Icon_e_biggrin
Tusind takker på forhånd
Hilsner
Peer

Kan kun anbefale Dreamwatch.dk og Timetowatch.dk

1680 er en go´vintage om du bruger det hver dag, da datoen er besværligere at stille end på et 16800 eks.
Ligger uret mere stille fra tid til anden er det 100 nemmere at stille en 5513 eller en 16800.
I praksis fik jeg sjældent stillet min dato, da jeg ofte ud over at skulle stille den havde glemt hvad dato det var?!? - Så jeg gik over til en 5513, og blev en bekymring fattigere...

mvh

Cay
Svar
takker for alle inputs, har hjulpet mig videre.
Udover 1680eren fra Edmund Arnold har jeg kig på dette med box og papirer fra
explorerwatch.com
[url]"http://www.explorerwatch.com/C/Submariner" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.explorerwatch.com/C/Submariner[/url]
Ville være super glad for jeres meninger / vurderinger. De skal have 46.000 for det.
takker Icon_e_biggrin
Svar
Hej igen, sorry, at det går hurtigt nu, men talte lige JAck fra explorerwatch.com i Paris, der var yderst venlig, men ikke talte for godt engelsk. Han bekræftede,at uret havde punched papers og original skive.
Har aftalt med ham, at jeg skriver en mail med yderligere spm. Hvad ville i spørge om
Service ?
Stretch i lænke ?
Alle originale reservedele ?

Prisside 46.000 okay ?
Tusind takker på forhånd
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)