Nu ejer af et stk. Speedmaster Pro Moonphase
Har netop erhvervet mig mit første Omega ur, og vil derfor formentlig bruge endnu mere tid i dette skønne forum.

I den forbindelse en særskilt tak til Geodoc for link-centralen, så jeg nu kan få indstillet månefasen korrekt.

Blikket er "beklageligvis" allerede rettet mod næste anskaffelse - formentlig Deville fra slut 60'erne - men den tid den fornøjelse.
Svar
Tillykke med uret - og velkommen til.

Når du kigger på De Ville fra slut 60'erne skal du være opmærksom på at indtil ca 1967 hed de Seamaster De ville og var med de "gamle" in house værker 5xx serieb for automatic og 6xx for manuelle.

Der er mig bekendt kun lavet een De ville med cal 56x - alle andre er senere og med 1xxx værkerne.

Her er den eneste med 56x værk:

Mærke og model: Omega De Ville, Automatic.

Årgang: 1968
Kasse: Rund, Unishell kasse i fin stand.
Højde: 9,5 mm
Diameter: 34.4 mm uden krone
Skive: Stål, står som ny med Stålvisere og index i fin stand
Rem: Original Omega rem. Måske den der har været på fra ny, men originalt spænde.
Caliber: 565 (sjældent i en De Ville)

İmage

İmage
İmage
İmage

vh baun
Svar
Jbc Skrev:Har netop erhvervet mig mit første Omega ur, og vil derfor formentlig bruge endnu mere tid i dette skønne forum.
I den forbindelse en særskilt tak til Geodoc for link-centralen, så jeg nu kan få indstillet månefasen korrekt.
Blikket er "beklageligvis" allerede rettet mod næste anskaffelse - formentlig Deville fra slut 60'erne - men den tid den fornøjelse.
... tak for de pæne ord om vort forum og Omega Link Centralen - men først og fremmest tillykke med et spændende og markant ur.
Jeg har bemærket gåseøjnene om "beklageligvis". Den foranstaltning har jeg den største forståelse for. - Velkommen på forum.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Der skal helt sikkert graves et spadestik - eller mange - dybere, inden der købes et vintage ur. Det er ikke just det mest gennemsigtige markede for en nybegynder!

Pt. har fokus mest været rettet mod Seamaster De Ville, da disse umiddelbart kan findes i et fornuftigt prisleje (?). Her for øvrigt et afledt spørgsmål - kan se at navnet "De Ville" anvendes i forbindelse med ikke alene ure, men også eksklusive veteranbiler. Er I bekendt med oprindelsen af/årsagen til dette navn?

Jeg vil fortsætte min søgen, forhåbentlig godt hjulpet på vej af den viden nærværende forum bibringer.
Svar
Hvis du er intereseret i Omega Vintage er du meget velkommen i Nyborg til at se min samling.

vh Baun
Svar
Nu har jeg kigget den igennem flere gange digitalt via link-centralen, så det ville da være en fornøjelse at den i real life!

Du har også nogle stykker til salg, er det ikke korrekt?
Svar
Jbc Skrev:Nu har jeg kigget den igennem flere gange digitalt via link-centralen, så det ville da være en fornøjelse at den i real life!

Du har også nogle stykker til salg, er det ikke korrekt?

Jo det er rigtig nok. Du kan finde 3 tror jeg her på salgssiderne - søg på "udlån".

vh Baun
Svar
Har ikke lige haft held med at finde dem, men får lejlighed til det, når jeg ser hele samlingen.

Du har ikke et link til salgssiden?
Svar
Jbc Skrev:Har ikke lige haft held med at finde dem, men får lejlighed til det, når jeg ser hele samlingen.

Du har ikke et link til salgssiden?

[url]"http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx[/url]

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)