Helson Diver / Caliber?
Hej Henrik

Det vil være op til personlig præference, hvorvidt du vælger det ene værk, frem for det andet. Citizen, som fremstiller det automatiske Miyota værk, laver TONSVIS af disse værker hvert eneste år, og Citizen Danmark burde dermed ret let kunne hjælpe, i fald det bliver nødvendigt med et service. De fleste Miyota værker går dog både godt og meget længe, inden de kræver service, da ur værket er blevet "forfinet" igennem mere end 40 år. (Jeg har sat "forfinet" i cititationstegn, da der jo ikke med Miyota værket er tale om fin horologi, men snarere en pålidelig arbejdshest, som kun i specielle tilfælde vil kræve en urmagers blik)

Påtænker du at sælge uret videre på et tidspunkt, så er ETA navnet nok lidt mere "velklingende" end Miyota navnet - blot så det også lige medtænkes.

God vind med projektet, Henrik Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for de fine tilbage meldinger!!

Jeg regner med at købe uret i denne uge, men det er stadig mit problem med hvilket værk jeg skal vælge, der forsinker mig..

Jeg har for ca 6mdr siden solgt et Citizen Promaster 1000, og mener også at det var med et Miyota værk indenbords.. Et værk der fuldt levede op til det det skulle, stabilt og pålidelig..

Så det er jo nok der jeg er lige nu:)

Og ja, som Willy skriver så rigtigt, så er der stor afskrivning forbundet med disse micro mærker.. Så brugt ville være at fortrække, men de er lidt svære at finde syntes jeg:-(

Også lige en lille tak til Jesper, påskønner altid dine friske bemærkninger og din viden mht ur.. Og så har du jo den gave, at du kan få pulsen op på de fleste, når du flår pelsen af os Icon_e_biggrin
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Henrik A Skrev:Også lige en lille tak til Jesper, påskønner altid dine friske bemærkninger og din viden mht ur.. Og så har du jo den gave, at du kan få pulsen op på de fleste, når du flår pelsen af os Icon_e_biggrin
Jamen – det var da så lidt & godt at høre du ikke tager mit pjat for mere end det er ;-}
Cheers, Jesper
Svar
Personligt ville jeg mene det som Joepete svarede, er det nærmeste man kommer det.
Begge værker er arbejdsheste og reservedele er til at få. Alligevel "føler" jeg mere for Schweizerværket 2824, men du går ikke galt i byen med nogle af de værker

Brugt var at foretrække af hensyn til afskrivning, men omvendt er nyt nu engang nyt og afskrivningen i kroner vel til at bære Icon_e_smile
Vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)